پرسپولیس برانکو یا پرسپولیس هواداران

پرسپولیس برانکو یا پرسپولیس هواداران

برانکو آمد و یک تیم بی‌نقص ساخت. تیم ناامید و به‌هم‌ریخته پرسپولیس را تا نایب‌قهرمانی بالا برد.

پایگاه خبری گلونی، محمد ساکی: هجده فروردین روز به‌یادماندنی برای سرخ‌پوشان پایتخت شد. پرسپولیس برانکو با پیروزی مقابل پدیده مشهد سند دفاع از عنوان قهرمانی خود را امضا کرد و برای دو سال متوالی و بااقتدار قهرمان لیگ برتر فوتبال شد.

بعضی‌ها به ژورنالیست‌ها و ورزشی‌نویس‌ها ایراد می‌گیرند که چرا در متن‌هایتان می‌نویسید پرسپولیس برانکو؟! مگر این تیم متعلق به هواداران نیست؟ درست است تیم متعلق به هواداران است ولی ترکیب و ساختاری که در سه سال ایجادشده کار دست برانکوست. اگر بخواهیم بعد تشکر ویژه از هواداران به خاطر حمایت‌های بی‌دریغ به نتیجه مطلوبی برسیم، باید گفت برانکو آمد و یک تیم بی‌نقص ساخت. تیم ناامید و به‌هم‌ریخته پرسپولیس را تا نایب‌قهرمانی بالا برد.

در فصل دوم چنان شخصیتی به تیم داد که هواداران قهر کرده از سکوهای استادیوم وارد صف‌های خرید بلیت شدند. استادیوم آزادی مملو از تماشاگر در روزهای وسط هفته بیانگر آشتی و رضایت فوتبال دوستان از تیم بود.

به جلوتر برویم، همه این حرف‌ها قبلاً هم گفته‌شده است. تقریباً قهرمانی در این فصل از رقابت‌ها مسجل شده بود که از دور صداهایی شنید شد. برانکو پرسپولیسی که ساخته است دارد با دست خودش خرابش می‌کند. ایراد به ترکیب ایراد به سیستم ایراد به بازی ندادن فلان و فلان و فلان بازیکن. قبول کنید چیدن ترکیب از دور کار ساده‌ای است ولی چطور شد بعد از دو قهرمانی متوالی همه مدرس فوتبال شده‌ایم؟ این سواد و تجربه یک‌شبه از کجا آمد؟ دیگر به برانکو نیازی نیست؟ ما جرات نیمکت‌نشین کردن بهترین پاسور لیگ به دلیل عدم تمرکز یا آمادگی لازم را داریم؟ بلدیم با بازیکن‌سالاری مبارزه کنیم ؟ آیا یاد گرفتیم به بازیکنی که با محرومیتش باعث محرومیت تیمی از دو پنجره نقل و انتقالات شد علیپور را نشان دهیم و بگویم جایت خالی نیست؟ آرامش و تمرکز داریم که در بازی در زمین بی‌طرف هشتاد دقیقه ده نفره الاهلی عربستان را زمین‌گیر کنیم؟

پرسپولیس برانکو یا پرسپولیس هواداران

ما زود یادمان می‌رود. پرسپولیس قهرمان شد و دیگر کسی سراغ از بیرون رفتن ربیع‌خواه نمی‌زند! کسی ایراد به کارت‌های بی‌مورد کامیابی‌نیا نمی‌گیرد. کسی با آچارفرانسه بودن ماهینی کاری ندارد. تمام شد. کسی نگفت یادتان هست چه بلای سر برانکو آوردید که چرا با الهلال تادندان‌مسلح در نیمه‌نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا با یک هافبک دفاعی بازی کردی؟ بعد روند عوض  شد و برانکو تغییر سیستم داد. برانکو بیشتر با سیستم جدید کار کرد تا ایرادهایش مشخص شود برای بهتر بودن لیگ قهرمانان آسیا و مقابل تیم‌های دگرگون‌شده حاشیه خلیج فارس. برانکو از تجربه تلخ، به‌جای به هم ریختن تیم از آن سیستم ساخت. برانکو شاید به هت تریک قهرمانی هم فکر می‌کند! کدام شخص تضمین داد که تمام بازیکنان در سال جام جهانی و منتهی جام ملت‌های آسیا تمدید می‌کنند؟

برانکو دو تیم ساخت تا اگر کسانی شبیه طارمی در تیم نمایان شدند علیپورهایش را رو کند. از نیمی از بازی‌های فصل برای چیدمان جدید استفاده کرد و جواب هم داد. آمار بازی‌ها با دو هافبک دفاعی مشخص است. ایرادی به تیم برانکو نیست بلکه سطح توقعات بالا رفته . باید هم‌زمان با پیشرفت فوتبال هم هوادار درک متقابلی پیدا کند و حواسش به حاشیه‌سازی‌ها باشد. فراموش‌کار نباشیم . هر وقت احساس کردیم مربی اشتباه می‌کند به سراغ نتایج برویم. پرسپولیس تمام گروه‌های لیگ برتر با حداقل یک‌بار برده است. با همین سیستم ۳ گل به نفت آبادان زد و تراکتور و سپاهان را برد و دربی رو پیروز شد و ۴ گل به ذوب‌آهن زد و از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم صعود کرد. به برانکو اعتماد کنیم. او بیشتر از همه در اندیشه پیروزی است. سعی کنیم اتفاقات را از زوایای مختلف بررسی کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 88369 ساعت خبر : 8:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88369
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات