یک روز بهشتی در مجموعه گردشگری کیو

یک روز بهشتی در مجموعه گردشگری کیو

دریاچه کیو از یادگارهای شهردار فقید خرم‌آباد علی‌محمد ساکی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی بهار خرم‌آباد پر از زیبایی است. جنگل‌ها، رودها و آبشارهای حاشیه شهر تبدیل به قاب‌های شگفت‌انگیزی می‌شوند که هر بیننده‌ای را به‌یاد بهشت می‌اندازد. اگر باران هم ببارد دیگر وصف این زیبایی‌ها کار دشواری می‌شود.

داخل شهر هم کمابیش از این زیبایی‌ها بی‌بهره نیست. نقاطی هستند که می‌شود در یک روز بهاری، با چتر یا بدون چتر زیر باران رفت و لذت این هوای بهشتی را برد.

مجموعه گردشگری کیو هرچه را که برای یک روز رویایی نیاز داریم در خود جای داده است. فضای سبز و درختان کوچک و بزرگ، دریاچه‌ای وسیع برای قایق‌رانی، پیاده‌رو نسبتا مناسب کنار دریاچه که هوس قدم‌زدن زیر باران را به بهترین شکل برآورده می‌کند، وسایل ورزش همگانی و …

همه اینها را کنار هوای دل‌پذیر این روزهای خرم‌آباد بگذارید تا ناخودآگاه از هرجای کشور به سمت مجموعه گردشگری کیو بیایید.

دریاچه کیو

دریاچه کیو (به لری: سراو کیاو) دریاچه‌ای طبیعی است که در شمال غرب خرم‌آباد واقع شده‌است. مساحت دریاچه ۷ هکتار و عمق آن بین ۳ تا ۷ متر است. این دریاچه که یکی از دریاچه‌های طبیعی درون‌شهری ایران به‌شمار می‌رود، زیستگاهی مناسب برای جانوران آبزی و پرندگان بومی و مهاجر است و نیز با وجود امکانات تفریحی و وجودشهر بازی و چشم‌اندازهای طبیعی متعددی که در اطراف آن وجود دارند از ارزش توریستی درون‌شهری قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده‌است. آب این دریاچه از سرچشمه‌های موجود در مخمل کوه، چشمه گلستان و نیز از طریق چشمه‌های کف دریاچه تأمین می‌شود.

کیاوو در لری خرم‌آبادی به معنی کبود رنگ و آبی است و دلیل استفاده آن آب زلال و عمیق این دریاچه است که به رنگ آبی و نیلی دیده می‌شود.

یک روز بهشتی در مجموعه گردشگری کیو

گزارش تصویری ولی‌اله میراسماعیلی را از یک روز بارانی در مجموعه گردشگری کیو ببینید:

 

پایان پیام

کد خبر : 89041 ساعت خبر : 7:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89041
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات