رستگاری از اردوگاه ۱۴

کتاب «فرار از اردوگاه ۱۴» داستانی واقعی است که از زبان شین این گنون توسط «بلین هاردن» نوشته شده است. این سرگذشت دردناک شرایط زندانیان سیاسی کره شمالی را نشان می دهد.

پایگاه خبری گلونی؛ سمیه باقری حسن‌کیاده: شین تنها کسی است که توانسته از اردوگاه ۱۴ کره شمالی فرار کند، اردوگاهی که معروف است به امنیتی‌ترین زندان دنیا. زندانیان آن نه غذا، نه امینت و نه لباس دارند، اما در کنارش کار طاقت فرسا و تجاوزات جنسی و احتمال مرگ برای خود و خانواده‌شان هر لحظه در انتظارشان است.

شین برای گرفتن ذره‌ای غذا، مجبور می‌شود مادر و برادر خودش را لو دهد که منجر به اعدام آن‌ها می‌شود اما او در نهایت از نقشه‌ آن‌ها برای فرار خودش استفاده می‌کند. فرار به سوی آزادی، فراری که هیچ کس تاکنون از آن زندان تجربه نکرده‌است.

داستان کتاب

شین که هیچ آگاهی و دانشی پیرامون جهان زیست خود ندارد به تدریج در معاشرت‌های به شدت محافظه کارانه با زندانیان پیرامون خود که گاه از رده‌های بالای حکومتی بودند و یا جهان بیرون را دیده بودند شروع به ادراک این مفهوم می‌کند که دنیایی فراتر از قفس مخوف او وجود دارد.

دنیایی به نام جهان آزاد، که در آن انسان‌ها حق و حقوقی دارند و قدرت انتخاب دارند و می‌توانند هر چقدر که خواستند غذا بخورند!

همین موضوع انگیزه‌ای می‌شود برای او تا یکی از بزرگ‌ترین و غیر‌ممکن‌ترین فرارها را در تاریخ زندان‌های سیاسی کره شمالی رقم بزند. در قسمتی از کتاب می خوانیم که:

آزادی در ذهن شین، کلمه ای مترادف با گوشت بریان بود.

 کتاب با تمرکز بر داستان این جوان شگفت‌انگیز که در امنیتی‌ترین زندان امنیتی‌ترین کشور دنیا رشد کرده، اسرار مخفی این کشور را افشا می‌کند.

«فرار از اردوگاه ۱۴» خاطراتی بی‌نظیر است از یکی از تاریک‌ترین کشورهای جهان. این کتاب داستان تحمل، شجاعت، بقا و امید است.

داستان شین و اردوگاه ۱۴ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بدون شک هر کسی از خواندن این کتاب اطلاعات خوبی در مورد مفهوم آزادی و آزاد بودن به دست می‌آورد.

این رمان تاکنون به زبانهای مختلفی ترجمه شده و جوایز زیادی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است. کتاب را نشر چشمه با ترجمه «مسعود یوسف حصیرچین» به چاپ رسانده است و ظرف یک سال به چاپ سوم رسید.

پایان پیام

کد خبر : 91858 ساعت خبر : 12:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91858
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات