فوتبال را که خلاص کردی، بیا برایت آهنگ بسازم

فوتبال را که خلاص کردی، بیا برایت آهنگ بسازم

شامگاه جمعه ۲۱ اردیبهشت فرج علیپور (نوازنده کمانچه، خواننده و بداهه‌نواز موسیقی مقامی لرستان) در کنسرتش به شوخی به علیرضا بیرانوند پیشنهاد داد فوتبال را که خلاص کرد، پیش او برود تا برایش آهنگ بسازد.

به‌ گزارش پایگاه خبری گلونی، شامگاه جمعه ۲۱ اردیبهشت فرج علیپور به همراه گروه تال در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه رفت تا در کنسرتی با عنوان جشن بزرگ دختران لر به بهانه زنده نگه داشتن گلونی (روسری لری)، حجم عظیمی از شور و شادی پدید آورد که اکثر حاضران در آن اگر زن بودند، گلونی بر سر داشتند و اگر مردم بودند گلونی بر گردن.

آغازگر این کنسرت که از ساعت ۲۰:۳۰ آغاز شد و تا ساعت ۲۳ ادامه داشت، قطعه «خوش اومای» بود. علیپور از همان آغاز در جواب مخاطبانی که نام قطعات مورد علاقه‌شان را فریاد می‌زدند به زبان لری گفت: همه چیزهایی را که می‌خواهید می‌زنم. من که نه کارمندم و نه دیرم می‌شود و نه جایی باید بروم. کارم کمانچه زدن است و جایی بهتر از این جا هم گیرم نمی‌آید.

فوتبال را که خلاص کردی، بیا برایت آهنگ بسازم

ازجمله مهمانان این کنسرت که علیپور نامشان را به تناوب اعلام می‌کرد، می‌توان به فرشاد رستمی (آهنگساز و نوازنده کرمانشاهی)، متین ستوده (بازیگر) و علیرضا بیرانوند (دروازه‌بان تیم ملی و تیم فوتبال پرسپولیس) اشاره کرد.

در بخشی از برنامه، علیپور با اشاره به کسانی که با حساسیتی بیش از حد در پی پررنگ کردن تفاوت‌های موسیقی و فرهنگ لکی، مینجایی و بختیاری‌اند، تاکید کرد: وقتی در خیلی از نقاط دنیا حتی ایران را نمی‌شناسند یا بعضا با خاطره‌ای خوش نمی‌شناسند، بهتر است ما به جای انگشت گذاشتن بر این تفاوت‌ها و منع کردن یکدیگر از کار کردن در هر کدام از این بخش‌ها، در کنار هم باشیم و برای معرفی درست فرهنگی که متعلق به آنیم تلاش کنیم.

او در ادامه به شوخی به زبان لری از علیرضا بیرانوند پرسید؛ فوتبال را که خلاص کردی بیا خودم چند آهنگ برایت بسازم.

اعضای گروه تال در این کنسرت عبارت بودند از: محسن کیهان‌نژاد (نوازنده سرنا)، داوود رحمانپور (نوازنده سنتور)، مهزاد خردمند (نوازنده کمانچه) که همسر میلاد علیپور (نوازنده تار و تنظیم‌کننده قطعات) و عروس فرج علیپور هم هست، مسلم علیپور (نوازنده کمانچه و سرپرست گروه تال)، سحر زیبایی و فائزه کامیاب (همخوانان زن)، محمدصادق فرزانه (نوازنده گیتاربیس)، ماهور زمانه‌پور (نوازنده سازهای کوبه‌ای) و رامین ملکی (نوازنده دف و دهل).

پایان پیام

کد خبر : 91550 ساعت خبر : 11:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91550
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات