مهندس چگونه مردم را کتاب‌خوان می‌کند

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: با خبر شدیم دوستان مهندس وجود دارند که با مهندسی معکوس مشکلات را حل می‌کنند. به این ترتیب که راه‌حل‌های موفق، را مطالعه می‌کنند، سپس آنرا سروته می‌کنند. بعد از ته، راه‌حل را ارائه می‌دهند و مشکل حل می‌شود. به قول خودشان موضوع پیچیده‌است اما بسیار کاربردی است. سوال ما از این عزیزانِ جان:

آیا با مهندسی معکوس می‌توانیم سرانه پایین مطالعه در ایران را افزایش دهیم؟

مهندس۱: البته که میشه. پس فکر می‌کنید تا الان این همه فعالیت‌های مختلف از کجا بیرون اومده. همین نمایشگاه کتاب طبق مهندسی معکوس پیش میره و موفقه. مثلاً نمایشگاه به پیشنهادِ ما در هفته‌ی بزرگداشت مقام معلم برگزار میشه، تا با ایجاد ارتباط معنایی بین کلماتِ معلم، کتاب، درس، دانشگاه، مشق،‌ تشویق، تخفیف، تفریح و…خشنونت را در مدارس کم شود.

در مقایسه با کشورهایی که معلمها سرکلاس تیر می‌خورن، یکی دو مورد ضرب وشتم در سال، مؤید موفقیت ماست. اون موارد هم از سوی اولیاء ‌دانش‌آموزان بوده، که تحت این مهندسی نبوده‌اند.

مهندس۲: طبق بررسی‌ها، هر موضوعی با یه چیزی تعریف میشه. مثلاً ورزش با آب. هی آب بخور، هی ورزش کن. فیلم دیدن با تخمه خوردن. فوتبال دیدن با ناسزا گفتن. رانندگی کردن با تخلف. شما اگر در هر بار رانندگی یکی دو مورد تخلف نداشته‌ باشی، دیگه انگیزه نداری برای دوباره رانندگی کردن. یا شمال رفتن با ترافیک. اصلاً مردم شمال میرن که تو ترافیک بمونن. و خیلی موارد دیگه. کتابخوانی هم با…؟

مهندس۳: بله کتابخوانی با ساندویچِ چیزبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و انواع فست‌فودها معنا پیدا می‌کنه. خیلی‌ها ایراد گرفتن که چرا در نمایشگاه اینهمه فست‌فود ارائه میشه. دلیلش دقیقاً همین موضوعه.

مهندس۴: البته ما متوجه هستم که نگرانی‌ها بیشتر به دلیل افزایش روند چاقی هست. چون کلاً مطالعه یک فعالیت بی‌تحرکه با کالری سوزونی صفر. به همین دلیل برای سال بعد، کلیه‌ی کتابها با طعم و اسانسِ چیزبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌کرده ارائه می‌شوند. تازه قراره بوی کاهو رو صفحه‌ی ۳۰ بذاریم و عطرِگوجه رو ۲۴۰، اسانسِ خیارشور رو هم صفحه ۵۰۰ که کتاب تا آخرخونده بشه.

مهندس۵: الان یک ناشر معروف، داره کتاب با عطرِ شکلات صبحانه ارائه میده. به نظرِ ما اسانسِ شکلات صبحانه، با روزنامه‌های صبح همخوانی بیشتری داره. عطر شکلات برای کتاب، دلِ آدمو میزنه.

مهندس۶: یه فراخوان زدیم برای جمع‌آوری غذاهای سنتی هر منطقه. تا اسانسشو به کتابها اضافه کنیم. شما کجایی هستید؟

پایان پیام

کد خبر : 90874 ساعت خبر : 7:34 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90874
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات