نمایشگاه قرآن و عترت در خرم‌آباد برپا شد

نمایشگاه کتاب قرآن و عترت در خرم‌آباد برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، انتشارات قلم اعظم به‌مناسبت ماه رمضان نمایشگاهی به‌عنوان قرآن و عترت از تاریخ ۹۷/۲/۲۲لغایت ۱۵خرداد۹۷ افتتاح شده است.

این نماشگاه با ۴۰ درصد تخفیف در مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی خرم‌آباد از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ باز است.

این نمایشگاه رسما در روز چهارشنبه افتتاح می‌شود.

نمایشگاه قرآن و عترت در خرم‌آباد برپا شد

خُرَّم‌آباد (به لری: خورمووه) بزرگترین شهر لرنشین، بیست و سومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان لرستان است.

جمعیت خرم‌آباد طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، ۳۷۳٬۴۱۶ نفر بوده‌است. شهر در ارتفاع ۱۱۴۷٬۸ متری از سطح دریا و در میان دره‌های زاگرس قرار دارد. فاصله خرم‌آباد تا تهران ۴۹۰ کیلومتر است و به دلیل قرار گرفتن در مسیر تهران – جنوب دارای اهمیت ارتباطی و راهبردی است. آزادراه شماره پنج ایران از این شهر عبور می‌کند.

در محل کنونی خرم‌آباد از دوره ایلامیان شهری با نام خایدالو وجود داشته و شهر شاپورخواست به دستور شاپور دوم بر خرابه‌های آن و در حدود محل کنونی شهر ساخته شده‌است.

آثار تاریخی به جای مانده نشان می‌دهد خرم‌آباد یکی از شهرهای مهم غرب ایران دردوره ساسانیان بوده و فلک‌الافلاک یا دژ شاپورخواست از آثار به جای مانده دوره ساسانیان نماد شهر است. خرم‌آباد همچنین یکی از پایتخت‌های هزاراسپیان و آل حسنویه بوده‌است.

جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی متعددی در سطح شهر خرم‌آباد وجود دارد که از آن جمله می‌توان به فلک‌الافلاک، مناره آجری،پل شاپوری، گرداب سنگی، سنگ نبشته، آرامگاه باباطاهر و دریاچه کیو اشاره کرد به‌طوری‌که این شهر برای نخستین بار در ایران از سوی دفتر منطقه‌ای سازمان ملل به عنوان یک شهر نمونه گردشگری انتخاب شده‌است.

شهر خرم‌آباد دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای با میزان بارندگی بسیار به ویژه در فصل‌های بهار و زمستان است و از این روی ششمین مرکز استان پربارش در ایران محسوب می‌شود.

پایان پیام
گزارش‌گر و عکاس: ولی‌الله میراسماعیلی

کد خبر : 91661 ساعت خبر : 1:24 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91661
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات