گریم ایران را چه کسانی جهانی کردند؟

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: در پی انتشار خبرِ چهرپردازی دختران جوان ایرانی و حضور آنها در ورزشگاه، تعدادی از گریمورهای داخلی و خارجی، ضمن بیان دلایل خود، در نامه‌ای از ستادِ رتبه‌بندی گریم‌های جهان، خواستند تا این چهرپردازی را در رتبه‌ی اول جهانی قرار دهند. دلایل ایشان به شرح زیر است:

گریمور۱: یک نظریه‌ی اشتباه در رابطه با گریم وجود داره. اینکه اغلب تصور میشه، گریم باید سنگین باشه. مگه صورت یه بازیگر چند گیگه؟ استفاده از حداقل پروتز و مواد در ایجاد این چهرپردازی، مهمترین دلیل بوده‌است.

گریمور۲: گریم آقای رابین ویلیامز در نقش خانم داوت فایر، که اسکار بهترین چهره‌پردازی سال ۱۹۹۳ رو دریافت می‌کنه، هربار پنج ساعت طول می‌کشیده. ولی این دخترخانم‌ها ماکزیمم زمانی که خرج کردن، بیست دقیقه بیشتر نبوده. البته این زمان رو ما حدس می‌زنیم. چه بسا خیلی کمتر از اینا وقت گذاشته باشن. و سرعت عمل گزینه‌ی دوم در انتخاب بوده‌.

سینمای ایران

گریمور۳: در تاریخ سینمای ایران، تغییر چهره‌ی بازیگر آقا به خانم فراوان داریم. از جمله مهمترینش آقای عبدی در آدم برفی، که تبدیل به خانمِ جوانی میشه. بقیه موارد هم، تبدیل آقا داریم به پیرزن. مثل تبدیل آقای تنابنده در سریال ابله و تبدیل مجدد آقای عبدی به پیرزن در خوابم میاد و یک عالمه فیلم و سریالِ دیگه، که اگر بخوایم بشمریم متن شما از ۵۰ تا بیشتر می‌شه. اما در مورد دخترخانم‌های مورد بحث، گریمِ خانم جوان داریم به آقای جوان. خلاقیت در این گریم مورد بعدی در انتخاب ما بوده‌.

گریمور۴: در تمامی گریم‌های معروف جهان، چندین کیلو پروتز و موی مصنوعی و رنگ و آت و آشغال روی صورتِ بازیگر قرار می‌گیره تازه بازهم معلومه بازیگر کی هست؟ مثلاً در همون نقشِ آقای عبدی در سریال آدم برفی قابل تشخیصه که هر دو نقشِ آقا و خانم رو یک بازیگر بازی کرده.

اما در این نوعِ خاص از چهره‌پردازی، انتظامات لیگ برتر مجبورند از دستگاه‌های چهره‌نگاری استفاده کنند که معلوم کنه آقا واردِ استادیوم میشه یا خانم. از بس که گریم خوب روی صورت نشسته. تمیزیِ کار مورد بعدی در انتخاب ماست.

گریمور۵: مورد داشتیم سیبیلِ بازیگر آقا، مصنوعی بوده. و از پشت دوربین هم داد می‌زده که من مصنوعی هستم. خیلی وقت‌ها هم وسط صحنه‌ی تأتر چسبِ سیبیل باز شده. اما کیفیت موهای مصنوعی کار شده در این گریم بسیار بالاست به طوری که نه تنها از نزدیک قابل تشخیص نیست بلکه حتی چسب مورد استفاده هم خیلی محکمه.

گریمور ۶: ما از حقِ این استعدادهای تازه کشف شده در گریمِ تاریخ سینما حمایت خواهیم کرد.

پایان پیام

کد خبر : 91314 ساعت خبر : 11:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91314
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

بسیار با نظر آخر موافقم.البته از حق نگذریم خانمها در گریم ید طولایی دارند.مثلا گزارش شده طرف بعد از ازدواج با یک باربی ایرانی فهمیده با یک سبیل ازدواج کرده!البته خدا به دور….