آداب حضور در یک کنسرت لری

آداب حضور در یک کنسرت لری

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: کنسرت‌های موسیقی لری در چند سال گذشته بیشتر شده است و بزرگترین تالارهای پایتخت چون تالار وحدت، سالن ورازت کشور، سالن میلاد و برج میلاد میزبان این هنرمندان لرستانی هستند.

اما در میان این پیشرفت، فرهنگ کنسرت رفتن برخی مخاطبان این نوع موسیقی تغییری نکرده است. هنوز هم برخی از مخاطبان کنسرت موسیقی لری انتظار دارند که از ابتدای ورود به سالن تا لحظه بیرون‌رفتن، کِل بکشند و فریاد بزنند و دستمال خود را در هوا بچرخانند.

موسیقی لرستان پر از هیجان و شادی است ولی این همه موسیقی لری نیست. این کنسرت‌ها در کنار دوپا و سه‌پا و ریتم‌های شاد، علیسونه، هوره، موره و مویه و آواز هم هست که احتیاج به سکوت، آرامش و تأمل در کلام و موسیقی دارند.

تجاوز به حقوق دیگران

حتما بارها دیده‌اید که در هنگام ریتم‌های سنگین و آوازی، هواداری از میان جمعیت کِل کشیده است و یا با اصرار فراوان آهنگ‌های شاد مورد علاقه خود را از خواننده طلب می‌کند. این حرکت‌ها علاوه بر به‌هم ریختن تمرکز نوازندگان و خواننده، تجاوز به حقوق کسانی است که برای شنیدن موسیقی مورد علاقه خود از نقاط دوری خود را به این کنسرت رسانده‌اند.

اگرچه رفتن به کنسرت برای تخلیه هیجانات و ایجاد ساعتی دلپذیر است ولی وقتی این احساسات از کنترل خارج شود، تبدیل به بی‌انضباطی می‌شود. همه باید آداب کنسرت رفتن را رعایت کنیم تا بدون ایجاد اشکال در کار گروه و مزاحمت برای دیگر حاضران، از موسیقی لذت ببریم.

آداب حضور در یک کنسرت لری

پس هنگام حضور در کنسرت موسیقی لری راحت روی صندلی بنشینیم و از موسیقی لذت ببریم. از آواز و از تکنوازی. وقتی هم نوبت به دوپا و سه‌پا رسید آن وقت کل بکشیم و شادی کنیم.

فراموش نکنید که وقتی کنسرت دارد در شور می‌نوازد نمی‌تواتیم درخواست ماهور بکنیم. پس به انتخابی که گروه کرده است احترام می‌گذاریم و در سکوت گوش می‌دهیم.

پایان پیام

کد خبر : 90742 ساعت خبر : 4:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90742
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات