آغاز هفته بزرگداشت خرم‌ آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هفته بزرگداشت خرم‌ آباد از ۱۴ تا ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وحید رشیدی شهردار خرم آباد گفت: «سعی داریم هفته بزرگداشت خرم آباد را در شان نام خرم آباد و شهروندان فهیم و اصیل آن برگزار کنیم.» او گفت: «با برنامه‌‌ریزی منسجم و پوشش تبلیغاتی مناسب می‌توان از این مناسبت در جهت معرفی بیشتر خرم آباد و جذب و جلب توجه گردشگران و سرمایه گذاران بهره برد.»

در این هفته برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری برگزار می‌شود که گلونی آنها را پوشش خواهد داد.

نخستین بستر تمدن بشری در ایران

سیدفرید قاسمی در «خرم‌آباد شناخت» نوشته است: «پیشینه‌ی شهری را که امروز خرم‌آباد لرستان می‌نامیم، بنابریافته‌ها و کاوش‌های دیرینه‌شناسان به ۶۰ هزارسال می‌رسد. غارهای گرداگرد شهر آثار زندگی انسان‌های دوره‌های میانه‌دیرینه/ پارینه‌سنگی، پارینه‌سنگی نو، فراپارینه‌سنگی را در بردارند. نسل انسان‌های یاد شده با گذار از دوره‌های پسین به زمانه یکجانشینی رسیدند.

شناسایی اقامتگاه‌های فصلی و موسمی در غارهای شهر سبب شده که خاورشناسان، خرم‌آباد را «نخستین بستر تمدن بشری در ایران»، «پایتخت پیش از تاریخ و پارینه‌سنگی ایران»، «بهشت طبیعی قبل از تاریخ» و «بهشت طبیعی» دوران نوسنگی که مردم توانستند به کشاورزی بپردازند نامیده‌اند.»

هفته بزرگداشت خرم آباد

پایگاه خبری گلونی نیز به مناسبت هفته بزرگداشت خرم‌ آباد محتوای متعدد و متنوعی را آماده کرده است که در سایت و در اینستاگرام گلونی منتشر می‌شود.

گفت‌وگوی ویدئویی با اسحاق عیدی و علیمردان عسکری‌عالم، عکس‌خبرها، اینفوگرافیک، برنامه‌های رادیویی، طنز، معرفی خرم‌آبادی‌های دوست‌داشتنی و… از جمله فعالیت‌های گلونی برای هفته خرم‌آباد هستند.

پایان پیام

کد خبر : 90779 ساعت خبر : 8:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90779
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات