آموزش‌های محیط‌بانی را جدی بگیریم

البته آموزش‌های صحرایی و میدانی و دفاع‌شخصی جز آموزش‌های خاص محیط‌بانیه اما برای این آموزش‌ها نیاز به تجهیز محیط‌بان‌ها داریم وگرنه با دست خالی هم حتا اگر سلمان خان باشی بالاخره از سیل تیرهای شکارچیان غیرمجاز بالاخره یکی عایدت می‌شه.

پایگاه خبری گلونی؛ مهدیسا صفر‌ی‌خواه: ابوالقاسم موسوی؛ سرپرست دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به برگزاری اولین دوره آموزش بدو خدمت محیط‌بانان، بخش‌های سه‌گانه این دوره‌های آموزشی را تشریح کرد و گفت: «آموزش بدو خدمت محیط‌بانان در پنج دوره، برای ۵۰۰ محیط‌بان برنامه‌ریزی شده که شامل آموزش‌های اختصاصی، انتظامی و صحرایی است.»

سرفصل‌های پیشنهادی آموزشی

در کنار بسته‌های آموزشی خاص پیشنهاد می‌کنیم این موارد رو هم به آموزش‌ها اضافه کنن. چگونه در برابر تبر قاچاقچیان چوب از خودتان دفاع کنین؟ چگونه از تیررس قاچاقچیان غیرمجاز در امان باشین؟ چگونه بدون تفنگ بیهوشی؛ حیوانات را بیهوش کنین. چگونه خودتان حیوانات را عمل کنین؟ چگونه از سختی شغلتان ننالین؟ چگونه خودتان را برای درگیری با اشرار با تکنیک‌های فیلم هندی و دست خالی آماده کنین؟ چگونه از حیوانات در برابر انسان‌ها محافظت کنین مخصوصاً اون گونه‌ای از آدم‌ها که با همه‌چی سلفی می‌گیرن؟ چگونه مراتع و باغ‌ها رو شر انسان‌ها حفظ کنین و به هیچ حمله به باغ لاله‌های واژگون خاصی هم اشاره نمی‌کنیم؟ چگونه با روش فوتوسنتر و با الهام از گیاهان با دیرکرد حقوقتان زنده بمانین؟ چگونه به بازنشستگی در این شغل برسین و تا روز آخر زنده و سالم بمانین؟

آموزش‌های محیط‌بانی نیازمند حمایت

البته آموزش‌های صحرایی و میدانی و دفاع‌شخصی جز آموزش‌های خاص محیط‌بانیه اما برای این آموزش‌ها نیاز به تجهیز محیط‌بان‌ها داریم وگرنه با دست خالی هم حتا اگر سلمان خان باشی بالاخره از سیل تیرهای شکارچیان غیرمجاز بالاخره یکی عایدت می‌شه. خبر خوب اینکه قراره این آموزش‌های محیط‌بانی با شدت و جدیت بیشتری پیگیری بشه. به طوری که هر دوره آموزشی ۱۰۰ نفر رو پوشش می‌ده و هر دوره به مدت ۱۵ روز و ۱۲۰ ساعت خواهد بود.

خبر بد اینکه باید برای این آموزش‌ها ردیف و بودجه خاص داشته‌باشیم و قاعدتاً دیواری کوتاه‌تر از محیط‌ زیست در کشور وجود نداره و کماکان تا نهایی شدن طرح‌هایی با این هدفگذاری راه زیادی در پیشه.

بعد از آشنایی با زندگی روزمره یک محیط‌بان می‌فهمیم که وقتی از سختی کار حرف می‌زنیم درواقع هدفمون چیه دیگه شما دوست عزیزی که روی صدای یکی دیگه داب‌اسمش می‌سازی مسماً جز جامعه هدف اونهایی که از سختی کارشون رو با کار در معدن مقایسه می‌کنن؛ نیستی! خبر خوب؛ همین که طرح کلید خورده اتفاق خوبیه!

پایان پیام

کد خبر : 89578 ساعت خبر : 2:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89578
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات