آیا تیم ملی فدای لجبازی‌ها می‌شود

آیا تیم ملی فدای لجبازی‌ها می‌شود

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: لیست ۲۴ نفره تیم ملی فوتبال ایران برای اردوی ترکیه اعلام شد و بازیکنان کشورمان از امروز به بعد دور جدی آماده‌سازی خود برای جام‌جهانی روسیه را آغاز کردند.

در آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی که با تیم ازبکستان بود، باز هم کی‌روش با ترکیبی متفاوت به زمین آمد و هرچند که تیم مقابل از بازیکنان زیر ۲۳ سال خود در این بازی استفاده کرده بود، باز هم ایران با همان سیستم همیشگی و روش قدیمی خود در این دیدار ظاهر شد. تاکتیکی که در آن توپ و میدان دست حریف است و ایران با یک دفاع چندلایه نیم‌نگاهی به دروازه حریف دارد.

این سیستم بازی اگر در جام‌جهانی روسیه هم استفاده شود، نیازمند دفاعی مستحکم و باتجربه است که برابر حریفات قلدر و هوشمند هم‌گروهی، بتوانند از دروازه محافظت کنند.

آیا تیم ملی فدای لجبازی‌ها می‌شود

اما انتخاب‌های کی‌روش برای این پست همه را غافلگیر کرد. جلال حسینی و ووریا غفاری دو مدافع قرمز و آبی پایتخت از لیست این اردو خط خوردند. جلال حسینی که سهم بزرگی در صعود تیم به جام‌ جهانی داشت و در این چند ساله بار زیادی از اشتباهات تاکتیکی و تکنیکی تیم ملی و پرسپولیس را به دوش کشیده است حالا در تیم ملی نیست و بازیکنان جوانی جایگزین او شده‌اند که حتی در لیگ برتر هم در میان چند مدافع نخست قرار ندارند. بازیکنی که گاهی بردوباخت‌های پرسپولیس را به بود و نبود او نسبت می‌دهند. ووریا هم به همین صورت. آیا در غیاب ووریا کی‌روش روی رامین رضاییان حساب باز کرده است؟ بازیکنی که با ان همه حاشیه حالا یک نیمکت‌نشین در تیم خود است. سبک بازی رضاییان با توجه به میل شدید هجومی و ضعف در بازگشت‌ها، خیلی از تیم ملی دور است، ولی این بازیکن محبوبیت زیادی نزد کی‌روش دارد.

رد پای درگیری با برانکو

در انتخاب‌های کی‌روش به‌طور واضح رد پای درگیری‌های او با مربیان لیگی برتری به‌ویژه برانکو دیده می‌شود. حالا از بهترین خط دفاع دو سال گذشته لیگ برتر حتی یک بازیکن در تیم ملی نیست و علیپور آقای گل لیگ برتر هم که ماه گذشته خط خورد. پس کسانی که فکر می‌کنند کی‌روش می‌خواهد حرف چند ماه گذشته خود که بازیکنان لیگ برتری را ناآماده و ناتوان خوانده بود، ثابت کند بیراه نمی‌گویند. آنها معتقدند که کی‌روش در این راه حتی پای آبروی خود و تیم ملی را به میان بازی کشیده است.

یک ماه دیگر ایران باید مقابل حریفانی بایستد که تا بن دندان مسلح هستند و مربیانشان فقط به پیروزی و صعود فکر می‌کنند نه بهانه‌گیری و آ‌ه‌‌وناله.

آرزوی همه ما موفقیت این تیم است حتی با آدم لجبازی چون کی‌روش.

پایان پیام

کد خبر : 92210 ساعت خبر : 1:31 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92210
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات