این اراجیف را درباره لرستان باور نکنید

این اراجیف را درباره لرستان باور نکنید

مطمئنم که با خواندن این چند خط در حال قهقهه زدن هستید و با خود می‌گویید که چطور می‌شود کسی چنین اراجیفی را درباره لرستان منتشر کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی فضای مجازی با همه خوبی‌ها و بدی‌ها، باعث توهم خیلی‌ها شده است. دلیل این توهم، سرعت در ارتباط و دسترسی آسان به منابع است. این روزها هرکسی که یک پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام می‌سازد، ادعای این را دارد که بر همه علوم و فنون کائنات تسلط دارد و می‌تواند در مورد همه‌چیز و همه‌کس اظهارنظر کند.

مدتی پیش گلونی مطلبی را در مورد تخریب پل دره خزینه پلدختر منتشر کرد و در آن از رود کرخه نام برده شده بود که در این منطقه تشکیل می‌شود. یکی از پبج‌های اینستاگرامی که سابقه زیادی در داستان‌بافی و توهمات فضای مجازی دارد، در جواب گلونی مطلبی منتشر کرد و این پایگاه خبری را به بی‌سوادی متهم کرد. اصول حرفه‌ای و ترس از اینکه بعد از انتشار این مطلب در کنار باقی توهمات، توهم مشهوریت هم به سراغ گردانندگان این پیج بیاید، نام این پیج را اعلام نمی‌کنیم.

گوشه‌ای از اراجیف بافته شده به‌وسیله آنها را بخوانید و خودتان قضاوت کنید که چگونه می‌شود که اینچنین پیجی به گلونی تهمت می‌زند.

این اراجیف را درباره لرستان باور نکنید

«lor در زبان فرانسه به معنی فرهنگ است. در انگلیسی (Lore) یعنی دانستنی‌ها و علم که در گذشته‌های دور دانشمندان و علمای انگلستان را بنام(Lord) می‌شناختند که عنوانی بود برای نجیب‌زاده‌ها و کم‌کم این عنوان را دولتمردان انگلیسی و صاحبان مقام از دانشمندان گرفتند و به خود اختصاص دادند.
درفارسی”لر”یعنی مراد و طلب و چه مراد و طلبی بالاتر از کسب علم و دانش؟ مردمان لر دقیقأ بر جغرافیای تاریخی_زیستی تمدن عیلام باستان قرار دارند و دراین حوزه شهرهایی هست که نام لر در ترکیبشان است مانند؛ لیراب، لردگان، لریک، لارک، لاریم، لامرد، لالی، دهلران، لومار، لرینی، لاوان، لاور، لرده، لرناشن، للر، لورآب، لوران، لیرابی، لیرو، لیما، لیوار، پالور.
لر در منابع جهانی:
در اطلس جامع گیتاشناسی صفحه ۵۸ درنقشه سیاسی آلمان درایالت هسن شهری بنام(Lohr)هست، در ایالت نیدرزاکسن شهر لر و شهر لورد، در ایالت ورتمبرگ شهرهای لار و لوراخ، در صفحه ۵۹ نقشه فرانسه استانی به‌نام لورن دارند، در استان سانتر رودی بنام لوار، در استان دولالوار شهر لور و لاروش،در استان بریتانی شهر لوریان، دراستان پیرنه هم شهری به نام لورده وجود دارد.»

مطمئنم که با خواندن این چند خط در حال قهقهه زدن هستید و با خود می‌گویید که چطور می‌شود کسی چنین اراجیفی را درباره لرستان منتشر کند.

ولی همین افراد با همین طرز تفکر و همین اندازه اطلاعات تاریخی و فرهنگی، چون گلونی طبق تحقیقات کارشناسان معتقد است کرخه در لرستان تشکیل می‌شود را خائن به لرستان می‌نامند و خودشان که با چنین توهماتی لایک و فالوور جمع می‌کنند ناجی بزرگ قوم لر.
پایان پیام

کد خبر : 92073 ساعت خبر : 7:57 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92073
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات