بعد از فیلترینگ مردم با عجله در حال فرارند

بعد از فیلترینگ مردم با عجله در حال فرارند و همه‌چیز قاطی شده است. بعضی‌ها به واتس‌آپ رفته‌اند. فقط گروه‌هایی که تشکیل شده کمی به‌همدیگر گره خورده‌اند.

پایگاه خبری گلونی، راضیه حسینی: به‌محض اینکه خبر قطع شدن تلگرام رسید، اوضاع حسابی به هم ریخت. یاد فیلم‌هایی افتادم که در شهری اعلام می‌کردند قرار است آتش‌فشان فوران کند و مردم نگران در حال فرار بودند. وسط اتوبان ترافیک می‌شد. ماشین‌ها به هم برخورد می‌کردند و اوضاع حسابی قروقاطی می‌شد. پلیس با بلندگو روی ماشین‌هایش ایستاده بود و به مردم داخل خانه‌ها هشدار می‌داد که سریع خانه‌هایشان راترک کنند.

تلگرام هم به همین وضع دچار شده است. مردم با عجله در حال فرارند و همه‌چیز قاطی شده است. بعضی‌ها به واتس‌آپ رفته‌اند. فقط گروه‌هایی که تشکیل شده کمی به‌همدیگر گره خورده‌اند. دیده شده در گروه شعر و هنر، طرز تهیه‌ی “با قالی قاتوق با ماهی شور” گذاشته‌شده و در گروه آشپزی، اشعار مولانا و حافظ گذاشته‌اند. در گروه فروش قطعات ماشین، الگوی دوخت دامن چین‌دار گذاشته‌اند و در گروه خیاطی، جلو پنجره‌ی چانگان!

یک سری هم به لاین پناهنده شدند. آنجاهم بلبشویی شده بیا و ببین.

اینستاگرام عین بازار میوه و تره‌بار شلوغ است. اصغر آقا اشتباهی به شمسی خانم، همسایه بغلی درخواست فالو داده. زن اصغر آقا فهمیده و با ماهی‌تابه افتاده دنبالش.

پاول دوورف اما، آرام روی عرشه‌ی کشتی‌ تلگرام به صندلی‌اش تکیه داده، سیگاری روشن کرده و به کوه یخ جلویش که با هر پُک سیگار نزدیک و نزدیک‌‌تر می‌شود، خیره شده. تلگرام به کوه یخ می‌خورد و دقیقا در لحظه‌ی آخر هلیکوپتری بالای سر کشتی می‌رسد، پاول دوورف همانطور که از طناب نردبانیِ هلیکوپتر بالا می‌رود، فریاد می‌زند” به زودی بر می‌گردم. منتظرم بمانید”.

و لحظاتی دیگر دریا کشتی را می‌بلعد و قصه‌‌ی تلگرام هم به‌سر می‌رسد. شاید هم نرسد، ما چه می‌دانیم.

پایان پیام

کد خبر : 90463 ساعت خبر : 4:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90463
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات