تلگرام عامل اصلی آلودگی آب اهواز است

تلگرام عامل اصلی آلودگی آب اهواز است

پایگاه خبری گلونی، بهداد دالوندی: سخن‌گوی اداره بهداشت اهواز در واکنش به این خبر که «اهوازی‌ها با این آب مسواک هم نمی‌زنند» گفت: «اصولاً اهوازی‌ها عادت دارند از نخ‌دندان استفاده کنند و الا کیفیت آب اهواز خیلی هم خوب است».

وی با تأکید بر این‌که آب شرب اهواز ازنظر کلرسنجی و آلودگی در نودوهشت درصد مواقع مطلوبیت دارد و فقط کدورت آن بالاست، گفت: «مردم همیشه درصحنه ما قطعاً کدورت آب را به کدورت خاطر خدمت‌گزارانشان ترجیح می‌دهند».

ایشان خاطرنشان کردند: «مردم نگران مسواک زدن با این آب نباشند زیرا تحقیقات نشان داده هیچ کرم دندانی از این آب جان سالم به در نمی‌برد و این برای دندان مفید هم هست».

تلگرام عامل اصلی آلودگی آب اهواز است

در همین رابطه یک کارشناس آب و فاضلاب خوزستان، قدیمی بودن شبکه آب‌رسانی را دلیل آلودگی آب شرب اهواز اعلام کرده و گفت: «برخی لوله‌کشی‌های این شهر از سازه‌های آبی شوشتر هم قدیمی‌تر است». وی در پاسخ به این سؤال که: «پس چرا آن را نوسازی نمی‌کنید؟» مکثی کرد و گفت: «میراث فرهنگی روی شبکه آب‌رسانی اهواز دست گذاشته و به ما اجازه دخل و تصرف در آن را نمی‌دهد!». وی افزود: «آقا اجازه تقصیر اوناس».

در همین حین یکی از رؤسای جمهور سابق که در جمع مردم اهواز سخن‌رانی می‌کرد گفت: «ان‌شاءالله به‌زودی همین آب گل‌آلود، مانند سیل، مسئولان نالایق را به قعر دریاها فرو خواهد برد».

یک مقام آگاه نیز در جواب خبرنگاری که گفته بود: «مردم آب بارانی را که روی شیب بام خانه‌هایشان جاری می‌شود به آب لوله‌کشی ترجیح می‌دهند!» گفت: شیب؟! بام؟!

شایعه است

در ادامه ماجرا یک مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود ادعا کرده: «آب شرب اهواز هیچ مشکلی نداشته و اخبار مربوط به آلودگی آب شهری شایعه‌ای بیش نیست. در ضمن هیچ مومیایی‌ای هم این اطراف پیدا نشده!».

خبرنگار اخبار شبانگاهی صداوسیما نیز که به میان مردم رفته و نظر آن‌ها را جویا شده بود گفت: «بیش از نود درصد مردم تلگرام را عامل اصلی آلودگی آب اهواز می‌دانند».

یکی از کارشناسان وزارت ارتباطات نیز آلودگی آب شهری اهواز را ناشی از ضعف فیلترهای تصفیه آب دانست و پیشنهاد کرد مدیریت آب شهری به کمیته فیلترینگ و نهادهای باتجربه در امر فیلتر کردن واگذار شود.

همچنین یکی از چهره‌های شعر و ادب خوزستان درحالی‌که جنازه یک کفتر را در دست داشت با چشم گریان از مردم خواست آب را گل نکنند.

در پایان یکی از کارکنان ستاد بحران فرمود: «آلودگی آب خیلی خوب است. از وقتی آب آلوده شده مردم در مصرفش خیلی صرفه‌جویی می‌کنند».

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 90445 ساعت خبر : 12:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90445
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات