خروج امریکا از برجام امتحانی سخت برای دولت است

خروج امریکا از برجام

به گزارش پایگاه خبری گلونی، با وجود گذشت زمان زیادی از اعلام ثابت بودن قیمت ارز، هنوز دلار غیر قابل دسترس و در قیمت‌های مختلف در بازار ارایه می‌شود.

امروز دلار ِ رو به پیشرفت ۶ هزار تومان را هم رد کرد و شایعاتی درباره دلار هفت هزار تومانی بین مردم رد و بدل شد. قیمتی که حتی شنیدن آن هم وحشتناک است.

در حال حاضر مدام در اخبار و رسانه‌های ملی اعلام می‌شود که در خزانه دلار هست و قیمت آن هم طبق مقدار تصویب شده باید باشد اما واقعیت این است نبودن آن در بازار و همین شایعات اثرات بدی را بر وضعیت اقتصادی کشور می‌گذارد.

خروج امریکا از برجام

صنعت در کشور ما به طور مشهودی دچار مشکل شده، حقوق‌های معوقه و تعدیل نیروهای پیاپی همه نشان از ورشکستگی شرکت‌هاست.

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که گمان می‌کنید کاری به دلار و قیمت‌های بالا و پایین آن ندارید اما تاثیر حق و ناحق آن بر قیمت کالاها دست آخر صدای همه‌مان را در می‌آورد.

قربانیان این نوسانات بیمارهایی هستند که داروهای‌شان با روند رو به پیشرفت قیمت دلار، بالا می‌رود. کنار این بالا رفتن یک فاجعه رخ می‌دهد و آن قاچاق داروست. داروهایی که گاه تاریخ گذشته و خارج از حدود مجاز استاندارد هستند.

تا حرف دلار می‌شود می‌شنویم دلار برای دانشجویان، بیماران و افرادی که کارهای ضروری دارند هست و از طرف دولت عرضه می‌شود اما هیچکس فگرش را نمی‌کند که قیمت دلار خودش درست مثل یک بمب است برای کشور ما. بمبی که بدون صدای انفجار و خاک و آلودگی، آرام آرام اثرش را می‌گذارد.

حالا که ترامپ زیر برجام زده است برخی پیش‌بینی می‌کنند قیمت دلار احتمالا شتاب زیادی بگیرد. باید منتظر ماند و دید دولت در این امتحان بزرگ چه می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 91093 ساعت خبر : 8:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91093
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات