در ایران خواندن کتاب ارزش نیست

در ایران خواندن کتاب ارزش نیست

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: نمایشگاه کتاب تهران افتتاح شد آن هم در کشور ما که سرانه مطالعه در آن رقمی جزئی و ناچیز است.

نمایشگاه امسال به سبک و سیاق گذشته در مصلی تهران برگزار می‌شود. همین که محل نمایشگاه را از شهر آفتاب به مصلا انتقال دادند خبر خوشی است.

نشریات و رسانه‌های فرهنگی باید برای رونق این نمایشگاه برنامه‌ریزی کنند. ارایه کتاب‌ها با قیمت‌های مناسب می‌تواند به بالا بردن آمار مطالعه کشور کمک کند. مدارس مثل هرسال باید برای دانش‌آموزان برنامه بازدید ترتیب بدهند.

برنامه‌های جانبی که در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شود فرصت خوبی است برای علاقه‌مندان، کارگاه‌های نویسندگی و ملاقات با نویسندگان بزرگ از دیگر جذابیت‌ها این نمایشگاه است.

هنوز حساب تخفیف‌های دانشجویی پابرجاست و اغلب فروشگاه‌های سطح شهر هم موازی با برگزاری نمایشگاه کتاب‌های خود را با تخفیف عرضه می‌کنند.

سرانه مطالعه در کشور ما پایین است. خیلی هم پایین است. شاید بگویید دلیلش قیمت بالای کتاب و عدم توانایی برای خرید آن است اما حقیقت این است بسیاری از خرج‌های روزانه در زندگی همه ما هستند که ضرورتی ندارند.

در ایران خواندن کتاب ارزش نیست

در این بین دولت هم اگر شرایط خاص و ویژه برای ناشران قایل شود، آن‌ها هم کتاب‌ها را با هزینه تمام شده کمتر به بازار عرضه می‌کنند.

اگر خواندن کتاب به عنوان یک ارزش در خانواده تعریف شود به راحتی می‌توان آن را به جامعه تعمیم داد.

همه ما این عبارت سرانه مطالعه پایین را مدام تکرار می‌کنیم. انگار که می دانیم نقطه ضعف بزرگی محسوب می‌شود ولی هیچ‌کدام قدمی برنمی‌داریم.

به لطف خوراکی‌ فروشی‌های زیاد در سطح نمایشگاه کتاب امکان بازدید از آن‌جا حتی برای کسانی که اهل مطالعه هم نیستند فراهم شده، پس با هر سطح از علاقه‌ای که به کتاب دارید از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کنید.

پایان پیام

کد خبر : 90623 ساعت خبر : 12:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90623
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات