قرار سبز هفته اول اردیبهشت‌ ماه ۹۷

قرار سبز هفته اول اردیبهشت‌ ماه ۹۷

امروزه با پیشرفت هر چه بیشتر صنعت و فن‌آوری، زمین و زیست در آن با دشواری‌های روز افزونی رو به رو می‌شود. انجمن‌ها و کنش‌گران محیط‌زیستی با گرامیداشت روز زمین پاک به خود و عموم مردم یادآور شدند زمینی که امروز در آن ساکنیم، امانتی است که از گذشتگان به دست ما رسیده و باید طوری زندگی کنیم که نسل‌های بعد هم بی دغدغه در آن زندگی کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در هفته‌ی اول اردیبهشت‌ماه برنامه‌های متنوعی در سراسر ایران انجام شد. ما نیز به رسم هر هفته تلاش داریم در قرارسبز رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط‌زیست کشور باشیم:

۱-گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با پاکسازی در سیاهکل

گرامیداشت روز جهانی زمین با پاکسازی منطقه گردشگری لونک شهرستان سیاهکل در گیلان توسط ۹ تشکل محیط‌زیستی استان برگزار شد.

۲-جمع‌آوری در بطری‌ها و کمک به نیازمندان در ایلام

در راستای حفظ محیط‌زیست و کمک به نیازمندان به ویلچر با همت انجمن بانوان طبیعت دوست در دبیرستان الزهرا درهای پلاستیکی جمع‌آوری شد.

۳-پاکسازی منطقه‌ی حفاظت شده بدیل در بهبهان

منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع بدیل که متاسفانه تاکنون فاقد حتی یک پاسگاه محیط بانی می باشد، در نود و هفتمین برنامه محیط زیستی گروه رفتگران طبیعت بهبهان- خوزستان، پاکسازی شد.

۴-منطقه‌ی گردشگری هفت حوض مشهد و پاسداشت روز زمین پاک

با همت ‍انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات به مناسبت پاسداشت روز جهانی زمین پاک و یادآوری سرچشمه ی هستیمان پاکسازی یکی از بزرگترین مناطق گردشگری(هفت حوض مشهد) با همکاری سازمان اجتماعی فرهنگی فرهنگسرای شهرزیبا و ایمن انجام گرفت.

۵-پارک آزادی شیراز کارگاه آموزشی دوستداران زمین

به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک با محوریت شعار «نه به پلاستیک و ظروف یکبار مصرف» غرفه‌های متعددی در پارک آزادی شیراز برپا شد.

کارگاه‌های نقاشی و ساخت کاردستی و قصه‌گویی برای کودکان، نمایش فیلم مستند، اجرای نمایش خیابانی “سبز پری

“ساخت کره زمین و شعارهای محیط‌زیستی با سر قوطی‌های دور ریز، نمایشگاهی از کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های پلاستیکی از برنامه‌های اجرا شده در غرفه‌ها بود. همچنین امضای طومار به شکل سمبلیک به نشان تعهد در حفظ زمین و نیز پاکسازی پارک با ترغیب شهروندان از دیگر برنامه‌های شیرازی‌ها در روز جهانی زمین پاک بود که بوسیله موسسات نارون، سازمان مدیریت پسماند، ایلفا و دیگر سازمان‌های مردم نهاد استان فارس برگزار شد.

۶-نقاشی کودکانه با موضوع زمین پاک در گلستان

نقاشی کودکانه با موضوع زمین پاک در گلستان
نقاشی کودکانه با موضوع زمین پاک در گلستان

با همت انجمن دوستداران طبیعت جهان نما، بمناسبت روز زمین پاک با همکاری فرمانداری، محیط زیست، میراث فرهنگی و با حضور پرشور کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها در پارک شهر کردکوی استان گلستان مراسمی بر گزارشد و به تعدادی از طرح‌های برتر نقاشی با موضوع زمین پاک جوایزی اهدا شد. همچنین با توجه به شعار امسال روز زمین پاک« نه به پلاستیک»؛ به همه شرکت کنندگان ساک پارچه‌ای حاوی محصولات آموزشی اهدا شد.

۷-پاکسازی روستای سرخشکی گیلان

پاکسازی روستای سرخشکی گیلان
پاکسازی روستای سرخشکی گیلان

با همت هیئت کوهنوردی شهرستان رشت و مشارکت جمعی از تشکل‌های استان به مناسبت روز زمین پاک روستای سرخشکی کاسپین پاکسازی شد.

۸-کاشت و جوانه زدن بذر در فارس

با همت انجمن عاشقان طبیعت سروستان کاشت و جوانه زدن بذر جاشیر خوراکی، گونه در حال انقراض در کوههای سیف آباد انجام شد.

۹-طبیعت‌گردی همگام با پاکسازی در ساوجبلاغِ استان البرز

طبیعت‌گردی و پاکسازی طبیعت ولیان توسط سفیران طبیعت البر با همکاری اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ انجام شد.

۱۰_مدرسه سبز در لاهیجان

آموزش کاشت و پرورش گیاهان در حیاط مدرسه و باغچه‌های تهیه شده با مواد بازیافتی توسط مدرسه سبز سما لاهیجان انجام شد.

۱۱-نمایشگاه ملی عکس مدارس طبیعت در فارس

گرامیداشت روز جهانی زمین پاک همراه با برنامه‌های کاشت گل، نمایش عروسکی، نقاشی و کاردستی با مواد بازیافتی، به همت خانه فرهنگ بوم‌گردان پارس و مدرسه طبیعت بوم‌بان در پارک بعثت در کنار نوزدهمین نمایشگاه ملی عکس مدارس طبیعت برگزار شد.

۱۲-آموزش چهره به چهره ی شهروندی در نورآباد ممسنی

قرار سبز هفته اول اردیبهشت‌
قرار سبز هفته اول اردیبهشت‌

به مناسبت روزجهانی زمین سمن حامیان طبیعت زاگرس ممسنی، اقدام به آموزش چهره به چهره شهروندی برای کاهش مصرف پلاستیک و توزیع کیسه های پارچه ای رایگان در سوپرمارکت ها و میوه فروشی های شهر نورآباد نمود.

بیاییم با پیوستن به کمپین «نه به کیسه پلاستیکی» و جایگزین کردن ساک دستی پارچه ای دِین خود را به طبیعت ادا کنیم.

۱۳- دستان کوچک و مهربان کودکان رشت یاریگر محیط‌زیست

قرار سبز هفته اول اردیبهشت‌
قرار سبز هفته اول اردیبهشت‌

‍کارگاه جمع آوری در بطری با دستان کوچک و مهربان کودکان مهدکودک و پیش دبستانی هوشمند دردونه در روز زمین پاک به همت انجمن بوم‌بانان استان گیلان در شهرستان رشت برگزار شد.

پایان پیام

کد خبر : 89922 ساعت خبر : 1:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89922
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات