مشکلی به نام آلودگی صوتی

آلودگی‌های صوتی به دو دسته فرامحیطی در آن محیطی تقسیم می‌شه. آلودگی‌های فرا محیطی می‌تونه شامل گودبرداری برج یک ژن خوب؛ ترافیک اتوبان همت ساعت شش تا ده شب و صدای اوپس اوپس ماشین بغلی باشه.

پایگاه خبر گلونی؛ مهدیسا صفری‌خواه: براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آلودگی صوتی عوارضی همچون سقط جنین، افزایش فشار خون، سکته قلبی، افت شنوایی و کاهش راندمان کار را به همراه دارد در تهران ۲۰ برابر حد مجاز است. از نظر ما آلودگی‌های صوتی به دو دسته فرامحیطی در آن محیطی! تقسیم می‌شه. آلودگی‌های فرا محیطی می‌تونه شامل گودبرداری برج یک ژن خوب؛ ترافیک اتوبان همت ساعت شش تا ده شب و صدای اوپس اوپس ماشین بغلی باشه.

آلودگی‌های صوتی مجازی

آلودگی‌های در آن محیطی شامل حضور در کنسرتی که خواننده‌اش فالش می‌خونه؛ شنیدن صدای اونهایی که تو رسانه‌های مجازی قروقاطی می‌خورن؛ قیمه‌ها رو می‌ریزن تو ماست‌ها و تخم‌مرغ خام و سس قرمز و سرکه رو با هم می‌خورن که به‌نظرم این موادی که اینها به‌بدن می‌زنن رو باید جایی فرموله کرد؛ چون ما و شمایی عادی با خوردن همون تخم‌مرغ خام احتمالاً از میکروب سالمونلا تا الان مرده‌بودیم. آلودگی‌های محیطی مجازی از آلودگی‌های محیطی حقیقی ترسناک‌ترن.

شما کسی رو به‌خاطر گودبرداری لایک نمی‌کنی ولی کافیه اونی که از پشت در بسته حمام کنسرت گذاشته رو یه‌بار مرامی لایک کنی؛ از فردا دیگه مرز واقعیت و مجازت بهم می‌خوره.

همزمان که همسایه‌ات رو تو شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنی باید هر لحظه از زندگی واقعی‌ت هم به صداش گوش کنی که به لطف این دیوارهای نازک؛ انگار تو خونه قراره با خودت فیت بده. از اونجایی که هر چه شهرها بزرگ‌تر بشن؛ این دیوارها هم نازک‌تر می‌شن شما در شهرهای بزرگ آلودگی ۲۰ برابر حد مجاز رو تجربه می‌کنین.

آلودگی‌های صوتی نوین

البته تجربه شنیدن این صداها بدتر از تجربه شنیدن صدای یک خواننده فالش‌خون وسط کنسرتش نیست؛ حداقل شما برای شنیدن صدای فالش همسایه‌تون بلیط نمی‌خرین و دوساعت تو صف واینمیستن. آلودگی‌های صوتی «در آن محیطی! مجازی» این روزها با سرعت سرسام‌آوری رو به افزایش هستن و نمونه‌اش بازار مکاره ظهور صداهای عجیب‌وغریبه. حتا وقتی نصف شب می‌خوای چشم‌هات رو ببندی و کمی آرامش بگیری یا صدا تیرآهن از ساختمون ته کوچه رو می‌شنوی یا یه‌نفر تو خونه پیدا می‌شه که برای سرگرمی نصف شب به لایو یکی از همین اینفلوئنسرنماها گوش می‌کنه که در هر حوزه‌ای هم انگار تخصص دارن و تز می‌دن!
پایان پیام

کد خبر : 89427 ساعت خبر : 4:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89427
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات