چگونه مدیریت کنیم تا قهرمان ورزشی بسازیم

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: آیا تا به حال فکر کرده‌اید که یک فرد،‌ چگونه در مسابقات ورزشی قهرمان می‌شود؟

طبق بررسی‌ها، قهرمانی تحتِ مدیریت درست امکانپذیر است. مدیران با تجربه‌ای در این باره پاسخ می‌دهند.

پاسخ مدیران

مدیر۱: در درجه‌ی اول یک ژن خوب باید وجود داشته‌ باشه. در این مورد هم حساس نشوید که ما ژن خوب نداریم و فقط یک‌عده دارند. همه‌ی افراد ژنِ خوب رو دارند. اما باید هدفمندی استعداد صورت بگیره.

مدیر۲: وقتی بچه‌ای در کودکی از دیوار راست بالا می‌ره این یعنی ژنِ لازم برای صخره‌نوردی درونش هست. یه بچه هم مرتب ومنظم یه گوشه می‌شینه.

خب ایشون توانایی شطرنج دارن. و کلاً همه‌ی بچه‌ها از دوران جنینی شناگرهای خوبی هستند ولی بعد از به دنیا اومدن چون دور و برشون آب نیست، شنا یادشون می‌ره.

مدیر۳: بسیاری از اختلالات رفتاری که در بزرگسالی دیده می‌شه، نتیجه‌ی همین بی‌توجهی به استعداد ورزشی در کودکیه. مثلاً فردی این‌ور خیابون از پنچره‌ی ماشینش آشغال رو شوت می‌کنه در سطل زباله‌ی اون‌ور خیابانون. این فرد اگر تحت هدفمندی استعداد قرار می‌گرفت، قهرمان تیراندازی جهان می‌شد. و البته با داشتن شرایط قد شاید هم بسکتبالیست می‌شد.

مدیر۴: آقا توت کندن از درخت‌های سطح شهر رو مثال بزنید. فصل بهار ملاحظه کنید، یه عده بالای درخت‌های توتی هستند که شهرداری در میادین کاشته. یه عده هم با ضرباتی که توسط پا و دست به درخت میزنن سعی در کندن توت دارن. اگر خوب استعدادیابی شده‌ بودند، الان کلی کاراته‌کار و تکواندو‌کار و کوه‌نورد و بیلیاردباز داشتیم.

کارآموزِ مدیریت: من متوجه‌ی ارتباط بیلیارد و توت کندن نشدم؟

مدیر۴: آخه یه عده پارچه پهن می‌کنن زیر درخت. بعد با چوب دقیق نشونه‌گیری می‌کنن. که توتها دقیقاً در نقطه معینی سقوط کنن.

تمرکز روی موضوع

مدیر۱: از بحث دور نشید لطفاً…

مدیر۵: برای قهرمانی تمرکز خیلی مهمه. در دوره‌ای که جوان‌ها با پیام‌های متنی و شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی بمباران می‌شن، دیگه جایی برای قهرمانی نیست. یکی از دلایل فیلترنیگ همین فرضیه بوده‌است. افزایش تمرکز و قهرمان‌پروری.‌

مدیر۶: ذوق و انگیزه مورد بعدی هست. ما برای سنجش میزان این گزینه، تمامی هزینه‌های لازم برای پرورش استعداد یک قهرمان و اعزامش به خارج برای شرکت در مسابقات را به عهده‌ی خانواده و خودِ فرد قرار می‌دهیم تا بفهمیم چه‌قدر انگیزه برای قهرمانی داره. که اگر به اندازه نباشه از ادامه باز می‌مونه و جا برای با انگیزه‌ترها باز می‌شه.

مدیر۷: مورد آخر یک نمونه‌ی خاص از مدیریت هست که در کمتر کشوری نمونه‌اش وجود داره.

چشم در برابر رنگ سفید زیاد،‌ کوری موقت پیدا می‌کنه. این اتفاق بیشتر برای رانندگان در جاده‌های برفی رخ می‌ده. از این ویژگی چشم، در طراحی لباس بازیکنان در مسابقات جهانی استفاده کرده‌ایم و به نتایج خوبی هم رسیدیم. به این ترتیب که کلِ لباس بازیکنان را سفید طراحی کردیم تا بازیکنانِ رقیب کور شوند و ببازند.

مدیر۸: عکس یوز رو هم از لباس تیم ملی فوتبال به همین دلیل حذف کرده بودیم تا تأثیر رنگ سفید کم نشود. اونقدر انتقاد غیرِکارشناسی شد که مجبور شدیم دوباره برگردونیمش.

پایان پیام

کد خبر : 91765 ساعت خبر : 1:01 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91765
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات