کاکارضا مجمو‌عه‌ کامل گردشگری

کاکارضا مجمو‌عه‌ کامل گردشگری

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال خرم‌آباد و در دره‌ای پر از درختان زیبای بلوط و کشتزارهای صیفی و حبوبات و در نزدیکی روستای کاکارضا، آبشار باصفایی با ارتفاع تقریبی بیست متر خودنمایی می‌کند. این آبشار در دامنه کوه‌های الشتر به عنوان آبشار گل هو نیز معروف است.

کاکارضا مجمو‌عه‌ کامل گردشگری

وجود دره‌هایی پرآب و گیاهان، خزندگان و آبزیان کوچک در بالای آبشار بر زیبایی این منطقه افزوده است. در روبه‌روی آبشار، منظره بسیار زیبایی از درختان سرو و بلوط بر پهنه زیبای دشت چشمان هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

سرچشمه کشکان

در طول مسیر، سیاه چادرها و رمه‌های بزرگ عشایر بر دامنه‌های پرسخاوت زاگرس دیده می‌شوند.

رودخانه کاکارضا به طول نود کیلومتر یکی از عوامل موثر طبیعی در این منطقه است که از دهستان قائدرحمت در ۵۷ کیلومتری شرق خرم‌آباد سرچشمه گرفته و با مخلوط شدن با رود کهمان، رود کشکان را تشکیل می‌دهد که در انتها به رود بزرگ کرخه متصل می‌شود.

گزارش تصویری ولی‌اله میراسماعیلی از این منطقه زیبا را ببینید:

کاکارضا مجمو‌عه‌ کامل گردشگری

پل شاپوری کاکارضا مربوط به دوره ساسانیان است و در خرم‌آباد، منطقه کاکارضا واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۳۸۴۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آبشار گُلهو یا آبشار کاکارضا آبشاری فصلی واقع در استان لرستان در نزدیکی روستای کاکارضا است. این آبشار در سی و پنج کیلومتری شمال شهر خرم‌آباد و در دره‌ای در میان درختان بلوط و کشتزارهای صیفی و حبوبات قرار گرفته است. این آبشار حدود بیست متر ارتفاع دارد.

نام این آبشار از دو واژه گل و هو تشکیل شده و هو در زبان پهلوی به معنای نیکو است و نام این آبشار به معنای مکان گل‌های خوب است

پایان پیام

کد خبر : 90339 ساعت خبر : 9:01 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90339
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات