گلونی رسانه جریان‌ساز است

گلونی رسانه جریان‌ساز است

پایگاه خبری گلونی سه ساله شد. گلونی در این سه سال راه سختی را پیموده است. مستقل بودن و مستقل ماندن، این روزها در فضای رسانه‌ای کشور سخت‌ترین کار ممکن است. اما گلونی این راه سخت را در مدت فعالیتش، با امید و پشتکار پیموده است.

همه‌چیز از مطرح شدن ایده روز گلونی به‌وسیله رضا ساکی آغاز شد و این جشن سرآغازی بود برای یک راه طولانی. بعد از راه‌اندازی پایگاه خبری گلونی، گردانندگانش از همان ابتدا می‌دانستند چه می‌خواهند و چگونه باید به هدفشان برسند. رسیدن به این اهداف در روزگاری که زدن حرف حق و انعکاس دقیق و کامل اخبار، همراه با هزینه‌هایی است، کار گلونی را از آنچه در ابتدا به نظر می‌رسید سخت‌تر کرد. ولی تداوم در کار و پای‌فشاری بر اصول حرفه‌ای، رمز موفقیت ما بود.

بی‌خطر بودن آفت یک رسانه است. مرگ یک رسانه وقتی است که در برابر مشکلات جامعه خنثی عمل کند و همچنین مسببان این مشکلات از انتقاد آن در امان باشند. گلونی باتوجه به همین اصل بدون اعتنا به همه روابط و مناسبات مرسوم، سعی دارد از یک سو بدون کم‌‌وکاست اخبار را پوشش دهد و از سوی دیگر با استفاده از دانش کارشناسان، قدمی برای رفع مشکلات و فرهنگ‌سازی در مسائل مختلف بردارد.

روزبه‌روز بر اتاق فکر و همکاران گلونی افزوده شد. اینک به جایی رسیده‌ایم که با اطمینان می‌شود گفت که در زمینه‌های مختلف چون محیط زیست, میراث فرهنگی و گردشگری، سینما و تئاتر، طنز، ادبیات و شعر، موسیقی و تجسمی، فرهنگ اقوام و… نویسندگان توانایی در گلونی مشغول به‌کار هستند.

گلونی رسانه جریان‌ساز است

همین تیم جوان ولی کارکشته توانسته است با کمترین چشم‌داشت مالی، هم‌پای رسانه‌های قدیمی و متمول در انعکاس و تاثیرگذاری بر رویدادها کارهای بزرگی بکند.

گلونی اگرچه با رویکرد ملی به رویدادها می‌پردازد اما در کنار آن به‌طور ویژه اخبار و مسائل حوزه فرهنگی قوم لر و استان لرستان را تحت پوشش دارد. نمونه‌های زیادی از تاثیرگذاری گلونی در این مناطق می‌توان مثال زد. پرداختن به مسایل محیط‌زیستی چون:

 دریاچه ارومیه، یوزپلنگ ایرانی، معرفی و تلاش برای حفظ و تثبیت نام سمندر لرستانی در رسانه‌ها و این معرفی این پایگاه به عنوان پایگاه تخصصی زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی، همچنین پویش مردمی حامیان قلعه فلک‌الافلاک، سه سال پیاپی حضور فعال در نمایشگاه‌ مطبوعات و دو سال نمایشگاه محیط زیست، برگزاری نشست‌های تخصصی.

همچنین مشارکت در برگزاری کنسرت روز گلونی در ۲۷ اریبهشت ۱۳۹۵ در تالار وحدت، کنسرت شب یلدای لری در ۱۵ دی ۱۳۹۵ در برج میلاد در دو سانس، کنسرت شب یلدای لری در ۱ دی ۱۳۹۶ در سالن وزارت کشور بزرگ‌ترین سالن ایران و کنسرت روز گلونی در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ در سالن میلاد و بسیاری موارد دیگر گوشه‌ای از فعالیت‌های پایگاه خبری گلونی در این سه سال بوده است.

گلونی اکنون دارای دو زیر مجموعه‌ی چندرسانه‌ای گلونی و فروشگاه اینترنتی گلونی است که در مکمل خوبی برای فعالیت‌های این پایگاه خبری هستند.

همانطور که گفته شد حرف حق زدن هزینه‌بر است و به همین دلیل با ناملایمتی‌های زیادی حتی از هم‌صنفی‌های خود مواجه بوده و هنوز هم هستیم، اما این سنگ‌اندازی‌ها ما را در پیمودن راه راسخ‌تر کرده است.

اینک در سرآغاز چهارمین سال فعالیت، با استفاده از تجربیات گذشته، سعی خواهیم کرد رضایت مخاطبان خود را هرچه بیشتر برآورده کنیم و پایگاه خبری گلونی را به نمونه‌ی کاملی از یک رسانه‌ی جریان‌ساز و قابل اطمینان تبدیل کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 89496 ساعت خبر : 2:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89496
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات