انقراض دسته جمعی سوپری‌ها

انقراض سوپری‌های محله

پایگاه خبری گلونی، راضیه حسینی: موجوداتی را که اینبار برایتان معرفی می‌کنم و به شدت نزدیک به انقراضند، «سوپری‌های محله‌» هستند.

حتما می‌گویید کجا در حال انقراضند؟ همه که سرجایشان هستند. بله هستند، ولی عنقریب است که دسته جمعی، عین نهنگ‌هایی که خودشان را پرت می‌کنند در خشکی، مغازه‌هایشان را پرت کنند در معاملات املاکی‌ها و بروند پیِ بیکاری.

این موجودات بی‌حاشیه و آرام با نام‌های بقالی و خوار‌بار فروش هم شناخته می‌شوند.

چرا دارند منقرض می‌شوند؟

نابودکنندگان این گونه‌ی بی‌حاشیه، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ هستند، که یکهو معلوم نیست از کجا پیدایشان شد و با سرعت شروع به بلعیدن سوپری‌های بیچاره کرده‌اند.

برای مشخص‌تر شدن موضوع برایتان مثالی می‌زنم.

دیروز که داشتم از کنار یکی از این فروشگاه‌های زنجیره‌ای رد می‌شدم، اصغر آقا، سوپری محل را دیدم که با چند پلاستیک بزرگ پر از روغن و چند تا کیسه برنج از در فروشگاه خارج شد. به سمتش رفتم و ازش پرسیدم: شما دیگه چرا؟ چرا از اینجا خرید می‌کنین؟

اصغر آقا گفت: دخترم اوضاع ناجوریه. امروز رفتم بازار واسه مغازه جنس بخرم دیدم قیمت خرید من از قیمت فروش این فروشگاه‌ها گرون‌تر در میاد. اومدم از اینا بخرم ببرم مغازه بفروشم!

یک لحظه حس کردم اصغر آقا عین گلادیاتوری که در یک دستش کیسه‌ی برنج و در دست دیگرش بطری روغن است، ایستاده جلوی لشکری بزرگ که با منجنیق هی دارند به سمت اصغر آقا کیسه‌ی برنج و روغن پرت می‌کنند. یک سری مسئول هم آن بالا در وی‌آی‌پی، با یک تاج از برگ‌های زیتون بر سر و از این لباس‌های یک‌وری بر تن نشسته‌اند و مشغول تماشا هستند.

چه باید کرد؟

دانشمندان در محل کارشان نبودند. در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ پیدایشان کردیم و گفتیم چه کنیم؟ آن‌ها در حالی‌که داشتند سبد‌های بزرگ چرخ‌دار را از این قسمت به آن قسمت فروشگاه می‌بردند، گفتند: بروید از مسئولین بپرسید. ما چه می‌دانیم، گناه نکرده‌ایم دانشمند شده‌ایم که.

مسئولین هم که اینقدر دغدغه دارند به ثابت کردن قیمت‌ها و جلوگیری از رانت بازی و… این چیزها نمی‌رسند بنده خداها.

خلاصه از ما گفتن، محله‌ بدون بقالی عین سیزده بدر بدون کاهو سکنجبین است.

دیگر خود دانید.

پایان پیام

کد خبر : 92467 ساعت خبر : 4:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92467
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات