جوانان نخبه ایرانی به راحتی هک می‌کنند

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: در خبری به نقل از رئیس سازمان بازرسی کل کشور آمده‌بود: متأسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هک شد و حدود ۵ هزار خودروی مدل بالا و گران‌قیمت وارد کشور شد که از این تعداد حدود ۴ هزار خودرو همچنان در گمرک است.

خبر به همین خلاصه‌ای و شگفت‌انگیزی بود. و هیچ اطلاعی از جنسیت هکر، سنش و یا حتی بازداشت و دستگیری او ارائه نمی‌داد. در حالیکه هکرِ ایکس یا هکرِ ایگرگ باید به عنوان یک نخبه در انجمن نخبگان کشور عضو می‌گردید و حمایت می‌شد.

چون کسی که بتواند با هک کردن یک سایت، تمامِ مراحل واردات و پرداخت گمرکیِ ۵ هزار خودروی گران‌قیمت را دور بزند و آنها را به مرحله‌ی شماره‌گذاری برساند، و از زیرِ ذره‌بین‌های بازرسینِ سازمان بازرسی کل کشور فرار کند، کم از نابغه ندارد.

فقط بازهم طبق معمول سیستمِ‌ آموزشی زیرِ سوال می‌رود که چرا زودتر این ظرفیت‌ها و استعدادها شناسایی نمی‌شوند و در یک کانال درست قرار نمی‌گیرند؟ چرا با رها سازی جوانان نخبه شرایط ورود آنها را به کارهای خلاف باز می‌کنیم؟

مثلاً ایشان می‌توانند سایت وزارتِ کار و امور اجتماعی را هک کنند و تمام جوانان بیکار ایرانی رو به شغل مورد دلخواهشان وارد کنند.

و یا سایت سازمانِ هواشناسی را هک کنند و کلیه‌ی ریز گردهای آلاینده را از مناطق مختلف خارج کنند. البته در این مورد یک مقدار کارشان سخت‌تر است. چون به جای واردات باید صادرات کنند. که البته با شناختی که از ایشان به دست آمده، احتمالاً برایشان مشکل‌ساز نیست.

همچنین

در خبرهای دیگری شنیده شد، یک کوه یخی از قطب جنوب به سواحل امارات در حالِ انتقال است. که انتقال آن به مدتِ یک‌سال به طول می‌انجامد و آب آشامیدنی یک میلیون نفر را به مدت ۵ سال تأمین می‌کند. انتقال این کوه یخی که حدوداً ۱۰۰ هزار تن وزن دارد، روزانه، دقت بفرمایید روزانه ۷۵ هزار دلار هزینه دارد. (دیگه خودتون با قیمت دلاربه نرخ روز حساب کنید به تومان چه‌قدر می‌شود.)

حالا چرا امارات این‌همه سختی را به جان می‌خرد. زیرا از این جوانان نخبه ندارد.

فقط کافی‌ست کمی به این هکر نخبه، بها داده‌شود و ایشون همه‌ی سایت‌های مربوطه را هک کنند و یک کوه یخی که سهله، ۵۰۰۰ کوه یخی را برای ما وارد کنند. تا از بحران کم آبی نجات پیدا کنیم.

واقعاً جوانانِ ما چنین نسلی هستند…

پایان پیام

کد خبر : 95085 ساعت خبر : 1:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95085
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات