سردار را در این آزمون رد نکنیم

سردار را در این آزمون رد نکنیم

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: هیچکس به اندازه کیروش به جوانگرایی اعتقاد ندارد. او این روزها جور خیلی‌ها را می‌کشد. جور همه آنهایی که شعار دادند و حاضر نشدند میز ریاست یا پست‌های مدیریتی را برای جوان‌ترها خالی کنند. کیروش همه انتقادات را به جان خرید. حالا یک تیم قابل‌ دفاع به‌ جام‌ جهانی فرستاده‌است.

سردار را در این آزمون رد نکنیم

واقعیت این است که نخبه‌کشی کار ماست. تخصصی است که انگار دکترایش را از هاروارد و کمبریج گرفته‌ایم. حالا از لایه‌های بالای مدیریتی در حال نفوذ بین اقشار جامعه هم هست. اراده‌ای که برای نبخشیدن خطاهای جوان‌ترها داریم این روزها در صفحات مجازی به‌صورت پررنگ و واضح قابل دفاع است.

پرونده باز سردار آزمون

سردار آزمون یکی از همین خوش‌آتیه‌هاست. تب آمدنش به تیم ملی‌مان زود فروکش کرده و حالا هر کدام‌مان یک منتقد پروپا قرص او شده‌ایم.

خارجی‌های معتقد به جوان‌ها

واقعیت این است که هیچکداممان به اندازه مربیان خارجی، کیروش و برانکو و شفر به این تیم اعتقاد نداریم. ما مردم صفرو یکی هستیم. یا تمام قد دفاع می‌کنیم یا در مافیای منتقدین دگم بدون هیچ فرصتی برای بخشش، توپ می زنیم و نتیجه این انتقادات گل به خودی‌هایی هست که شیرازه تیم را از هم می‌پاشد.

امید بدهیم به آزمون

امید تنها سرمایه تیم ماست. تیمی که حالا همه سرمایه‌اش ما مردم هستیم. تحریم‌ها و لغو بازی‌های تدارکاتی و فضای بسته برای پیشرفت تیم مان را فراموش کردیم و حالا یک تنه به سردار آزمون می‌تازیم.

حاشیه نسازیم

او جوان است و بیشتر از هر کدام ما می‌خواهد دیده شود. میانگین دویدن این بچه‌ها در زمین با استانداردهای جهانی مطابقتدارد و ما همه این حقایق را نادیده می‌گیریم.

دنبال مقصر نباشیم

ما مردم انگار جوری بار آمده ایم که همیشه دنبال یک سیبل و هدف برای کم‌وکاستی‌های گروهی هستیم. نیاز به حضور قهرمان و متهم‌های ردیف اول داریم و گاهی آنها را اشتباه انتخاب می‌کنیم.

مشکل کجاست

مشکلات زیرساختی، نداشتن تقویم استاندارد و دراختیار نداشتن بازیکنان برای اردوها و عدم رٲیزنی قوی فدراسیون برای بازی‌های تدارکاتی را هم در فهرست مقصرین بگذاریم. این تیم، این روزها سقف آرزوهایمان را حسابی بالا برده و جوری با آن رفتار می‌کنیم که انگار ما و ۳۱ تیم حاضر در جام‌جهانی در یک سطح برای آمادگی بودیم.

غیرتشان را باور کنیم

غیرت بدون تک‌روی رمز موفقیت این تیم است. تمام بدن‌ها و تن‌هایی که ده‌ها کیلومتر دویده اند را به این سادگی قضاوت نکنیم. باید ایمان بیاوریم به انگیزه و جوشش و غیرت این بچه‌ها. کنار گذاشتن آنها پیش از بازی سرنوشت‌ساز پرتغال کار درستی نیست.

ما مفسر نیستیم

من مفسر فوتبال نیستم. هیچکدام از همه آنهایی که در صفحه سردار  به او تاختند هم این تخصص را ندارند اما جوری خود را محق می‌دانیم که انگار مدرک مربی‌گری‌مان یک گوشه از ایوان خانه خاک می‌خورد و حالا مجبوریم از آن دفاع کنیم.

جوان‌هایی بر بام آسیا

تیم ملی اولین عرصه جهانی اعتماد به جوان‌ترهاست. کاش تبعاتش را بسط بدهیم به کل جامعه و دنبال اتحاد بزرگ‌تری زیر سایه پرچم کشورمان باشیم.

کیروش را باور کنیم

کیروش جامعه‌شناس قابلی است، رگ خوابمان را می‌داند. روانشناس قابل‌تری هم هست؛ روش‌های علمی و آکادمیک تزریق اعتماد به نفس به این بچه‌ها را هم می‌داند، کافی‌است راه را برای کارشناسان باز کنیم و نگذاریم نخبه‌های تیم زیر فشار رسانه‌ها و افکار عمومی تحت تٲثیر موج سواران فضای مجازی از امید خالی بشوندو در جا بزنند.

همدلی، شاهراه موفقیت ماست

شاید باورش برایمان سخت باشد اما همین انتقادات می‌تواند همه امید یک تیم را هیچ کند و تیم را خالی کند. ما بر بام آسیا ایستاده‌ایم و اجازه بدهیم فرصت شیرین در اوج بودن زیر زبان جوان ترها مزه مزه شود. برای تیم مان نسخه همدلی بپیچیم. آنها راه موفقیت را کشف کرده‌اند جلوی پایشان سنگ نیندازیم.

پایان پیام

کد خبر : 95175 ساعت خبر : 10:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95175
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات