قرار سبز هفته چهارم خرداد ماه ۱۳۹۷

قرار سبز هفته چهارم خرداد ماه ۱۳۹۷

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تقارن روز جهانی گل و گیاه با هفته پایانی خرداد و ماه رمضان گروه‌های محیط‌زیستی در سراسر کشور بیکار ننشسته و دست در دست یکدیگر به  حفاظت از طبیعت ایران پرداختند. ما نیز به رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم. نتیجه تلاش یک هفته‌ای آنان را بخوانید:

۱. پاکسازان طبیعت فارس دست خالی برگشتند!

"<yoastmark

 در ادامه فعالیت‌های مستمر و هفتگی «پاکسازان طبیعت فارس» صد و شصت و چهارمین برنامه خود را در «تنگ دَلخان»، یکی از روستاهای بکر و زیبای استان فارس برگزار کردند.

 طبیعت دوستان برای اولین بار خوشبختانه تقریبا دست خالی برگشته و زباله‌ای پیدا نکردند.

۲. دیدار از سرای سالمندان در روز جهانی گل و گیاه

قرار سبز بهبهان

مصادف‌شدن عید سعید فطر و روز جهانی گل وگیاه بهانه‌ای شد تا گروه رفتگران طبیعت بهبهان صد و سومین برنامه خود را در سرای سالمندان آل یاسین با اهدا گل به سالمندان این مرکز، برگزار نماید.

۳. فیروزآباد فارس در حفظ گونه‌‍‌های کمیاب گیاهی تلاش می‌کند

"<yoastmark

«تشکل چاغداش یاشیل» با همکاری اداره منابع طبیعی فیروزآباد اقدام به آبیاری نهال‌های «زریین» کرد. زربین از گونه‌های کمیاب و دیرسال است که عمر گونه‌های آن در فیروزآباد بالغ بر هزار سال است. «گروه چاغداش» تلاش می‌کند با اقداماتی چون کاشت و نگهداری نهال‌های زربین و بنای «باغ‌موزه زربین» در فیروزاباد در حفظ و معرفی این گونه درختی بکوشد. شایان ذکر است این گروه در اسفندماه «باغ‌موزه زربین» را با کاشت ۲۰۰ اصله نهال زربین در تنگ خرقه فیروزآباد بنا نهادند.

۴. «دیوارسبز ما» شعار مشهدی‌ها در هفته محیط زیست

قرار سبز ما مشهد

«انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات» در هفته محیط زیست برای اولین بار طرح بزرگ خود با نام «دیوار سبز ما» با محوریت فرهنگ صحیح استفاده از زباله‌ها را در روستای «گرجی سفلا» در استان خراسان رضوی با کمک دهیاری و اهالی روستا اجرایی کرد و در نظر دارد این طرح را در دیگر روستاها هم برگزار کند.

انداختن سفره افطاری -به رسم هرساله- از دیگر برنامه‌های این گروه بود که به منظور فرهنگسازی در زمینۀ استفاده از محصولات ارگانیک و نه گفتن به ظروف یکبار مصرف در روستای گرجی سفلا انجام شد.

۵. مهار آتش‌سوزی جنگل‌های لاهیجان بوسیله گروه محیط زیستی

قرار سبز لاهیجان

پاکسازی مسیر ایستگاه اول تله کابین تا تاج خروس در استان گیلان بوسیله «کارگروه فرهنگی تورنگ بوم بانان گیلان» با عنوان طرح «جمعه ها با محیط زیست» برگزار شد. همچنین پس از اتمام کار آتش‌سوزی اطراف تاج خروس هم مهار شد.

۶. لاهیجانی‌ها باهم پاکسازی کردند

قرار سبز لاهیجان

به مناسبت هفته محیط‌زیست پاکسازی ساحل سحرخیز محله بوسیله  اداره محیط‌زیست شهرستان لاهیجان و بخشداری رودبنه با همراهی سازمان مردم نهاد بوم‌بانان گیلان انجام گرفت.

۷. صعود کوهنوردان اصفهانی به کوه گنبد باز

گروه کوهنوردی صبا بادرود اصفهان به مناسبت عید سعید فطر به کوه گنبد باز صعود کردند.

۸. روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی در لاهیجان برگزار شد

کارگاه «پیامدهای گرمایش جهانی و بیابان‌زایی» به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی توسط انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان در لاهیجان برگزارشد.

۹. رحیم‌آبادی‌های گیلان دستاوردهای خورد را به معرض نمایش گذاشتند

قرار سبز هفته چهارم خرداد ماه ۱۳۹۷
قرار سبز هفته چهارم خرداد ماه ۱۳۹۷

اولین نمایشگاه دستاوردهای سمن‌های شهر رحیم آباد به همت موسسه محیط زیست آسمانرود و همکاری موسسات خیریه با حضور مسئولین افتتاح شد. هزینه اجناس قابل فروش در این غرفه‌ها به نیازمندان اهدا می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 94934 ساعت خبر : 5:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94934
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات