از عربستان فوتبال یاد بگیریم

عربستان در اردوی اسپانیا با تیم‌های الجزایر و یونان بازی کرده است. سپس دو بازی تدارکاتی با ایتالیا و آلمان را در دستور کار خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تیم ملی فوتبال عربستان برای حضور در جام جهانی روسیه اردوهای تدارکاتی اروپایی و بازی با تیم‌های قدرتمند جهان را در دستور کار قرار داده است. عربستان در اردوی اسپانیا با تیم‌های الجزایر و یونان بازی کرده است. بعد با ایتالیا مسابقه داده است و حالا بازی با آلمان را در دستور کار خواهد داشت.

ژاپن دیگر تیم آسیایی هم با تیم ملی برزیل بازی کرده است و در برنامه تدارکاتی خود بازی مقابل پاراگوئه و سوییس را دارد.

همه تیم‌های حاضر در جام جهانی حداقل با دو تیم که در این مسابقات حضور دارند بازی کرده‌اند ولی فدراسیون فوتبال ایران هنوز مشغول صدور بیانیه برای لغو دیدار برابر یونان است.

قدرت دیپلماسی فدراسیون فوتبال زیر صفر است و این را در چند مورد نشان داده است. شکست در جریان میزبانی از تیم‌های باشگاهی عربستانی، ناتوان بودن از بستن قرارداد مناسب با یکی از برندهای معتبر پوشاک دنیا و اکنون هم بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های درجه چند آسیا و آفریقا.

نقش کیروش چیست؟

البته بخشی از برنامه‌ریزی برای جام حهانی را باید باید به حساب کیروش گذاشت و قراردادهای شگفت‌انگیزش با فدراسیون و سودهای کلانی که بعد از هر برد در بازی‌های تدارکاتی نصیبش می‌شود. مربی تیم ملی یکی از کارکشته‌های اقتصاد فوتبال در دنیا است و خوب می‌داند که چگونه می‌شود نزدیک به یک دهه مربی یک تیم درجه یک آسیایی بود ولی هیچ افتخاری کسب نکرد و در عین حال یکی از گران‌ترین مربیان جهان هم بود.

خلاصه ایران بدون تدارک و بدون محک جدی پای به جام جهانی خواهد گذاشت و روزهای سختی در این تورنمت پیش روی خواهد داشت. فدراسیون فوتبال با این کارها آبروی یک ملت را هدف قرار داده است. فوتبال جزیی از زندگی مردم دنیاست و جام جهانی رویداد بزرگی در سطح دنیاست. آبروداری در این تورنمنت از هر مصلحتی بالاتر است ولی کو گوش شنوا؟

پایان پیام

کد خبر : 93263 ساعت خبر : 1:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93263
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات