اهمیت حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال

اهمیت حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: طرفدارهای غمگین فوتبال همه‌جای دنیا سوژه کلیک‌خور رسانه‌ها هستند. تقابل اشک‌ها و شادی در زمین فوتبال مثل مفهوم حقیقی صفر و یک شدن است. وقتی طرفدار هستی فارغ از جنسیتت، انرژی می‌دهی به تیمت.

اهمیت حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال

تصویر زنان طرفدار تیم ملی عربستان سعودی، تصویری بود که سخاوتمندانه از تلویزیون دیدیم. تصویری که برای نشان دادنش نیاز به متمم آباژور و گلدان و این تکنیک‌ها نبود.

بهانه همیشگی زیرساخت‌ها

زیر ساخت‌های فرهنگی همیشه بهانه اصلی حضور زنان در ورزشگاه‌ها بوده‌ است. ظاهراً قرار نیست این زیرساخت‌ها به این سادگی برطرف شوند اما قول‌های انتخاباتی رفع این ایرادات همیشه پرطرف‌دار بوده است. شاید برای همین است مسئله مناسبتی ورود زنان قرار نیست به این سادگی‌ها حل شود.

تغییر الگوهای رفتاری

حضور زنان در جامعه می‌تواند الگوی رفتار جمعی را در جامعه تغییر دهد. حمایت واقعی به دور از جنجال و حاشیه می‌تواند بیشتر از هر حمایتی به کار تیم‌های فوتبالمان بیاید.

هوادار عربستانی
هوادار عربستانی

برابری در حمایت‌ها

پرداختن به قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان و حمایت از تیم‌های ملی بانوان می‌تواند شائبه کلیشه‌های جنسیتی از رفتارهای مدیران ورزش کشور را رفع کند.

اهمیت حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال

بومی کردن حضور بانوان با استفاده از الگوهای کشورهای منطقه و استفاده از انرژی‌های پنهان جامعه می‌تواند شرایط را به نفع فدراسیون جوانان و ورزش تغییر دهد و حس مورد نادیده واقع شدن را از روح و روان زنان کشورمان پاک کند.

مورد عجیب فنرباغچه

تماشاگران زن می‌توانند بخش زیادی از فرهنگ جامعه را اشاعه دهند. آنها می‌توانند جو ورزشگاه‌ها را فراتر از استاندارد‌ها ملی تغییر دهند.

شاید زنان ترکیه که در حمایت از فنرباغچه در شب قهرمانی بدون مردان سال ۲۰۱۴ به ورزشگاه آمدند مثال خوبی برای تغییر سیاست‌های فرهنگی-ورزشی به نفع زنان باشد. سیاست‌های که تلاش می کنند مانع از گسترش بی اخلاقی در فوتبال بشوند.

پایان پیام

کد خبر : 94621 ساعت خبر : 1:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94621
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات