به کیروش حق بدهید

به کیروش حق بدهید

یک سرمربی‌ در حد و اندازه‌های کیروش در هیچ جای دنیا دوست ندارد تیمی بازنده و ضعیف روانه‌ مسابقات کند.

پایگاه خبری گلونی، شایان شاملو: اعلام اسامی تیم ملی برای جام‌جهانی آنقدر جنجالی شد که همه‌ی ما فراموش کردیم تیم کشورمان پا به چه عرصه‌ی مهمی می‌گذارد.

متاسفانه کار به جایی رسیده است که برخی از هواداران تیم‌های باشگاهی آرزوی شکست تیم ملی را دارند.

۱. ما حق داریم از کی‌روش بپرسیم چرا سید جلال حسینی و وریا غفوری را به تیم ملی دعوت نکرده است اما کی‌روش به اندازه ما حق ندارد که بازیکنان مدنظرش را انتخاب کند؟

باور کنید یک سرمربی‌ در حد و اندازه‌های کی‌روش در هیچ جای دنیا دوست ندارد تیمی بازنده و ضعیف روانه‌ مسابقات کند.

حتی اگر انتخاب‌هایش از نظر ما منطقی نباشد باید به او حق بدهیم تیمی را که خودش می‌خواهد به روسیه ببرد نه تیمی را که می‌خواهیم. چون مسئولیت نتایج تیم ملی با اوست، نه ما.

به کیروش حق بدهید

۲. ما از کی‌روش چه می‌خواهیم؟ چه در اختیارش گذاشتیم که حالا از او طلب‌کاریم؟ امکانات که نداریم، بازی‌های تدارکاتی خوبی هم نداشتیم.

یک پیراهن چیست؟ آن را هم نداشتیم. با این تفاسیر واقعا انتظار نداریم که فقط با غیرت و توسل به خدا، قدرت‌های جهان را لوله کنیم‌؟ داریم؟ ان‌شا‌الله که نداریم.

۳. متلک گفتن در ایران اپیدمی شده. رییس جمهور به وزرا، وزرا به نمایندگان مجلس، مسئولین به مردم و مردم به یکدیگر کنایه می‌زنند. کسی رک حرف نمی‌زند.

هیچ‌کس مسئولیت پذیر نیست. علی کریمی در واکنش به دعوت نشدن سید جلال، دوباره به کی‌روش تاخت و به او تهمت دلالی زد.

کریمی اگر مدرکی دال بر دلال بودن کیروش دارد باید به دادگاه شکایت کند و از آن طریق حرفش را اثبات کند.

سال‌هاست مدام از مربیان و بازیکنان و مجریان و دست اندر کاران می‌شنویم که فوتبال‌مان فاسد است ولی هیچ‌کدام‌شان نمی‌گوید چطور در این فوتبال فاسد هر سال کار می‌کنند؟

همه‌ می‌دانیم فساد هست اما کسی توضیح نمی‌دهد که ضد این فساد چه کار کرده است.

۴. هیچ‌کس از تیم ملی بزرگتر نیست. بعد از جام جهانی ۹۸ گفتند این نسل دیگر تکرار نمی‌شود و ما هیچ‌گاه آنقدر قدرتمند نخواهیم شد.

آن نسل دیگر تکرار نشد اما تیم ملی ما دو سالی هست که در بازی‌های رسمی‌اش شکست نخورده و از قدرت‌های آسیاست و چه بسا که شانس اول قهرمانی در جام ملت‌های آسیا نیز باشد.

جوسازی ضد تیم ملی بلای جام جهانی ۲۰۰۶ را سرمان میاورد و ملی پوشان با انبوهی از ناامیدی از روسیه بازمی‌گردند.

پس اگر با تصمیمات کی‌روش مخالفیم یا حتی اگر ابداً او را به عنوان یک سرمربی قبول نداریم، در این فاصله تا جام جهانی بد نیست سکوت کنیم. بعد از آن فرصت برای نقد کردن زیاد است.

پایان ییام

کد خبر : 92402 ساعت خبر : 8:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92402
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات