توقیف ۱۱ تریلی به جرم تخلیه پسماند صنعتی در بوئین زهرا

اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اعلام کرد: توقیف ۱۱ تریلی به جرم تخلیه پسماند صنعتی توسط مامورین اجرایی حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، احمد زارعی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا با تایید خبر فوق اظهار کرد: در پی گشت‌های مکرر مأمورین اجرایی حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا در مناطق، تعدادی تریلی در حال تخلیه پسماند صنعتی در حاشیه شهر مشاهده گردید.

زارعی گفت: این شرکت متخلف تخلیه‌کننده پسماند صنعتی که تعداد ۱۱تریلی بوده شناسایی و با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق مراجع قضایی شرکت ملزوم به بازگرداندن این پسماندها به مکان بارگیری واقع در شهرک اشتهارد شد.

مورد مشابه در سگزآباد

وی در خصوص مورد مشابه در منطقه‌ای دیگر بیان کرد: مأموران اجرایی یگان حفاظت شهرستان بوئین زهرا در حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی شهرستان در ورودی شهر سگزآباد به یک دستگاه تریلی اسکانیا دارای محموله دی اتیلن گلایکول (مواد اولیه ضد یخ و روغن ترمز) که از شهرک صنعتی اراک عازم کشور ترکیه بوده برخورد می‌نمایند که به دلیل نشتی ایجاد شده در محموله، مواد مذکور در حال تخلیه‌شدن به محیط بود.

احمد زارعی در خصوص تخلف تریلی مذکور افزود: مأمورین در راستای وظایف سازمانی اقدام به تنظیم صورتجلسه در محل می‌نمایند و پس از هماهنگی صورت گرفته با مسوولین شرکت، خاک‌های آلوده شده از سطح زمین توسط شرکت مذکور جمع‌آوری و به سایت پسماند صنعتی استان واقع در محمدآباد تحویل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا در پایان گفت: اقدامات و برنامه‌های فراوانی در خصوص جمع‌آوری نخاله و دفع پسماند صنعتی انجام شده ولی این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی همراه با آموزش است.

پایان پیام

کد خبر : 93069 ساعت خبر : 10:04 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93069
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات