دستگیری شکارچی غیرمجاز در حین شروع به شکار

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان از دستگیری یک شکارچی به اتهام شروع به شکار در منطقه حفاظت شده باشگل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سیاوش غیاثوند اظهار داشت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده باشگل در حین عملیات گشت و کنترل و اجرای قوانین و مقررات شکار و صید یک نفر را به اتهام شروع به شکار در منطقه حفاظت شده باشگل شهرستان تاکستان دستگیر کردند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان تصریح کرد: : از شکارچی مزبور یک قبضه اسلحه شکاری دو لول مجاز و ۳ عدد فشنگ ساچمه کالیبر ۱۲ کشف و ضبط شده است.

تحویل به مراجع قضایی

غیاثوند گفت: در حال حاضر پرونده متهم جهت بررسی و صدور حکم تحویل مراجع قضایی شده است.

وی ضمن اخطار به شکارچیانی که بدون اخذ پروانه شکار وارد مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان می‌شوند اعلام کرد: درصورت مشاهده هرگونه تخلف ماموران یگان حفاظت مطابق قانون و به طور قاطع با متخلفان برخورد خواهند کرد.

منطقه حفاظت شده باشگل با مساحت ۲۶۰۰۰ هکتار در هشت کیلومتری شمال غرب شهرستان تاکستان، در محدوده دهستان قاقازان قرار دارد.

این منطقه با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی دارای زیستگاه متفاوتی است. قسمت‌های جنوبی آن زیستگاه آهو و بقیه نقاط این تپه ماهور زیستگاه قوچ و میش است. به دلیل خالی از سکنه بودن تعداد زیادی از روستاهای این منطقه، این ناحیه برای زیست حیات وحش بسیار مناسب بوده و علاوه بر آهو، قوچ و میش جانوران دیگری چون گرگ، روباه معمولی، شغال، گراز و خرگوش دشتی نیز در آن زندگی می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 92353 ساعت خبر : 3:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92353
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات