راه دسترسی به آبشار نوژیان خرم آباد

راه دسترسی به آبشار نوژیان خرم آباد

در هفته گذشته بیشترین واژه جستجو شده در پایگاه خبری گلونی آبشار نوژیان (نوژیو) خرم‌ آباد بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تعطیلات نیمه خرداد فرصتی بود برای کسانی که به ایرانگردی علاقه دارند ‌تا به مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده بروند.

نخستین راهی که همه برای پیدا کردن یک مکان گردشگری برای مسافرت انتخاب می‌کنند، جستجو در سایت‌های اینترنتی است.

در هفته گذشته بیشترین واژه جستجو شده در پایگاه خبری گلونی آبشار نوژیان (نوژیو) خرم‌ آباد بود. جستجوها برای پیدا کردن راه‌های دسترسی و دیدن عکس‌های این آبشار بود. راه دسترسی به آبشار نوژیان خرم آباد را بخوانید:

این حجم جستجو برای نوژیان نشان از اهمیت این آبشار دارد و در مرحله دوم بیان می‌کند که منطقه نوژیان و آبشار آن اگرچه یکی از زیباترین مناطق گردشگری است ولی کمتر به آن اهمیت داده شده است.

همین توجه باید دلیل خوبی باشد تا از یک سو فعالان گردشگری تمرکز بیشتری برای شناساندن این منطقه بگذارند و از سوی دیگر مسئولان ادارات کل حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، امکانات و نیازهای آبشار نوژیان برای جذب گردشگران بیشتر را مورد بررسی قرار دهد.

آبشار نوژیان
آبشار نوژیان

چگونه برویم

آبشار نوژیان در جنوب خرم‌ آباد است و ۳۵ کیلومتر تا جاده کمربندی این شهر فاصله دارد. اگر از خودروی شخصی استفاده می‌کنید بهترین مسیر برای دسترسی به آبشار نوژیان، کمربندی خرم‌ آباد است.

خرم‌ آباد یک جاده کمربندی بزرگ و طولانی دارد که تقریبا از شهر دور است. اگر از سمت بروجرد به خرم‌ آباد می‌روید با دیدن تابلوی اهواز و حدود هفت هشت کیلومتر مانده به خرم‌ آباد وارد کمربندی شوید و ۱۵ کیلومتر در کمربندی برانید تا تابلوی جاده خروجی آبشار نوژیان و آبشار وارک را در سمت چپتان ببینید.

لطفا مسئولانه به کوهستان هشتادپهلوی خرم آباد بروید و رد پا در طبیعت به جا نگذارید.

آنهایی که از سمت اهواز می‌آیند باید پنج کیلومتر مانده به خرم‌ آباد و با دیدن تابلوی بروجرد وارد کمربندی شوند و حدود ۱۰ کیلومتر در کمربندی برانند تا تابلوی جاده آبشار نوژیان را در سمت راستشان ببینند.

راه دسترسی به آبشار نوژیان خرم آباد

اما کرمانشاهی‌ها که مستقیم از شمال خرم‌آباد وارد شهر می‌شوند، باید بلوار اصلی را تا انتهای جنوبی شهر بیایند و به جای عبور از زیرگذر میدان امام حسین (شقایق)، آن را به سمت چپ بپیچند تا به کمربندی برسند. وقتی از کمربندی وارد جاده آبشار نوژیان شدید، یک مسیر کوهستانی ۳۵ کیلومتری در پیش رو خواهید داشت که از میان جنگل‌های بلوط می‌گذرد و در نهایت، آبشار را با فاصله کمی در سمت چپتان خواهید دید و ادامه جاده بعد از پل رودخانه، خاکی است. همان جا ماشین را پارک کنید و با کفش مناسب، تا پای آبشار بروید.

اگر از اتوبوس و یا هواپیما استفاده می‌کنید، برای رزرو بلیت اتوبوس از شهرهای مختلف به مقصد خرم‌آباد سراغ یکی از دو سایت پایانه و سفر۷۲۴ بروید. ضمنا خرم‌ آباد فرودگاه دارد و سایت علی بابا برای رزرو بلیت هواپیما مناسب است. در ترمینال یا فرودگاه باید تاکسی دربست برای آبشار نوژیان بگیرید.

پایان پیام

کد خبر : 94056 ساعت خبر : 12:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94056
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات