فصل امتحانات و دانش‌آموزان ریتالینی

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: با نزدیک شدن به فصل امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس و هم‌چنین کنکور سراسری دوباره تب مصرف ریتالین در بین دانش‌آموزان و دانشجویان افتاده طوری که موجب هشدار مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی نیز شده است.

دیگر گذشت آن دوره که در ایام امتحانات هر شب یک نفر مسئول درست کردن قهوه و چای و خوراکی‌های کافئین دار بود. حالا در شب‌های امتحان یک نفر می‌شود ساقی و بقیه هم مشتری!

راستش نمی‌دانم از این دانش‌آموزان ریتالینی چه از آب در می‌آید، ولی اگر قرار باشد با همین روال پیش برویم خیلی نمی‌شود به آینده این جوانان امیدوار بود.

ساقه طلایی

ما که شب‌های امتحان را با چای پررنگ و بیسکویت ساقه طلایی سر کردیم این شدیم، خدا عاقبت این نسل را ختم به خیر کند.

اصلا عجیب نیست اگر شما تا به حال اسم این قرص را نشنیده‌اید اما خطرناک است که درباره آن ندانیم.

پس پدر و مادری هم که تا به الان نام این قرص را نشنیده‌اند و عوارض ناشی از آن را نمی‌دانند چطور می‌توانند از مصرف آن توسط فرزندان‌شان جلوگیری کنند.

حالا که مصرف این داروهای شب امتحانی در کشور ما انقدر زیاد شده باید سطح آگاهی دانش آموزان و والدین‌شان در این زمینه بالا برود.

این دسته از داروها در صورت مصرف خودسرانه و بیش از اندازه می‌توانند موجب اعتیاد فرد شوند. موضوعی که حتی شاید خیلی از دانش آموزان و مصرف کنندگان این دارو هم آن را ندانند.

نمی‌شود ادعا کنیم همه چیز سر جایش است

خانواده‌ها بایستی در این ایام بیش از پیش مراقب رفتار فرزندان‌شان باشند تا درصورت مشاهده هر رفتار غیر عادی سریعا آن را ریشه‌یابی کنند.

برگزاری سمینارها و جلساتی تحت عنوان عوارض و عواقب این داروها در دانشگاه‌ها و حتی مدارس می‌تواند تاثیرگذار باشد.

این روش پنهان کردن مشکل که در کشور ما معمولا خیلی استفاده می‌شود نتایج سوئی به بار خواهد داد.

نمی‌شود ادعا کنیم همه چیز سر جایش است و مدارس ما پاک و بری از هر مشکلی هستند. بالاخره یک جایی این مشکلات خودنمایی می‌کنند که دیگر کاری از دست کسی برنمی‌آید.

وزارت آموزش و پرورش از همین حالا باید به فکر افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی در این زمینه‌ها باشد.

پایان پیام

کد خبر : 92744 ساعت خبر : 3:02 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92744
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات