مصاحبه با هشت واردکننده قیچی به کشور

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: مطلع شدیم که واردکنندگان قیچی، توجه خاصی به واردات اقلامِ مشخصی دارند. با وجود اینکه هم‌اکنون توجه ویژه‌ای به تولید داخلی وجود دارد. اما ایشان دلایل بسیار قانع‌کننده‌ای دارند که سبب شده‌است این کالاها را وارد نمایند. در بین اسامی کالاهای مختلف نام “قیچی” توجه ما را به خود جلب کرد. علت واردات این کالا را از زبان خودشان می‌شنویم.

واردکننده۱: دلیل اصلی ما برای واردات این وسیله، وسعت کارایی و تنوع کاربرد آن هست. تولید داخل به تنهایی، نیاز کشور را برطرف نمی‌کرد.

مثلاً در حال حاضر اگر کودکی در ۷ سالگی از مدرسه رفتن بترسد، اولین توصیه‌ی روانشناسان کودک به پدر و به خصوص مادر این است که بند ناف وابستگی بچه رو قطع کنید. یعنی هر خانواده‌ای که یک بچه‌ی در حال ورود به جامعه داره، حتماً یک قیچی بند ناف‌بُر لازم داره. و تفاضا زیاد خواهد شد.

واردکننده۲: افزایش تقاضا برای واردات این وسیله به اشتباهاتِ پزشکی هم مربوط می‌شه. در همه‌ی دنیا رایج هست که پزشک در جراحی، معمولاً وسایل رو در بدن بیمار جا می‌گذاره. البته بدن خودش بلده چه جوری اونو دفع کنه. اما موضوع اینه که بیمارستان‌ها به مرور با کمبود قیچی روبه‌رو میشن.

واردکننده۳: در گذشته فقط خیاط‌ها و آرایشگران از این وسیله استفاده می‌کردند. اما الان در هر آشپزخانه‌ای یک قیچی آشپزخانه حتماً هست.

 در هر مدرسه‌ای یک قیچی کوتاهی مو (پیتاژ کردن) حتماً وجود داره. چون با قیچی کاغذبُر که نمی‌شه موی بچه‌ها رو کوتاه کرد.

در هر ارگان و سازمانی حتماً و باید یه قیچی رُبان‌بُر وجود داشته باشه تا باهاش طرح‌ها رو افتتاح کنن.

هر دزدی باید یه قیچی آهن‌بُر یا ورق‌بُر یا سیم‌بُر داشته باشه، برای دزدیدنِ ماشین یا عابربانک یا دکل یا مجسمه‌ی برنزی و چیزای دیگه.

حالا بگذریم از اینکه هر عروسی، باید یک قیچی زبان خانواده‌ی شوهربُر در جهیزیه‌اش داشته باشه.

بعد فکر می‌کنید تولید داخل جوابگوی این حجم از قیچی در انواع و اقسام مختلف را خواهد بود؟

واردکننده۴: مورد داشتیم در سیزده بدر، اعضای خانواده به جای اره و تبر، قیچی باغبانی همراه داشتند.

و شاخه‌های درخت‌ها رو برای تهیه‌ی آتش خیلی راحتر بریده بودند. تازه این قیچی‌ها یه ضامن پایینش داره که بسته می‌مونه تا خطر‌آفرین نباشه.

واردکننده۵: با افزایش ارتباطات اجتماعی از طریق شبکه‌های مجازی، امکان انواع کات کردن‌ها وجود داره. که اون هم قیچی خاص خودش رو می‌خواد.

واردکننده۶: بیان این موارد به این معنی نیست که قدیم از این وسیله کمتر استفاده می‌شد. در واقع این وسیله نه تنها یکی از ابزار‌آلات مهم قدیمی، بلکه حتی باستانی به شمار می‌آید.

شما به هر موزه‌ای که سر بزنید، حتماً یکی دو تا قیچی فسیل شده می‌بینید. ولی قدیمی‌ها هوش و ذکاوت ما رو نداشتند تا از فرصت‌ها استفاده کنند.

بیشترین استفاده‌شون از این وسیله ضرب‌المثل ساختن بوده که می‌گفتن ریش و قیچی دستِ شما. در واقع از خودشون سلب مسؤلیت می‌کردند. و یا اینکه بازی سنگ، کاغذ، قیچی رو ساختند که اون هم از روی بیکاری بود.

واردکننده۷: البته تا بیست سال قبل که فتوشاپ اینقدر پیشرفته نبود، کاربرد این ابزار در بحث سانسور بسیار زیاد بود و هر سانسورچی مثل یه ادوارد دست قیچی عمل می‌کرد. اما با گسترده شدنِ فتوشاپ یه کم کاربرد قیچی در این حوزه کم شد.

واردکننده۸: در یک ماه گذشته هم با به ظهور رسیدن گُلِ قیچی برگردان کریس رونالدو، همه‌ی توجه‌ها به یکباره به موضوع جلب شد و همین امر، سبب واردات گسترده‌ی این کالا گردید.

پایان پیام

کد خبر : 93300 ساعت خبر : 5:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93300
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات