میچ آلبوم می‌گوید که برای یک روز بیشتر چه می‌کنید

اگر یک روز بیشتر فرصت داشته باشید با کسی که دوستش داشته‌اید زندگی کنید، چه کار خواهید کرد؟ شاید آن روز را با تمام زندگی‌تان عوض نکنید.

پایگاه خبری گلونی؛ سمیه باقری حسن‌کیاده: برای یک روز بیشتر نیز مانند سایر کتاب‌های میچ آلبوم رمانی فلسفی با موضوع اصلی فانی بودن انسان و همچنین زندگی پس از مرگ است.

برای یک روز بیشتر روایت عشق به خانواده و فرصت‌هایی است که از دست می‌روند، داستان مادر و پسری است که رابطه‌ای فراتر از یک عمر را تجربه می‌کنند.

کتاب یک پرسش دارد و آن این است که، اگر قادر بودید یک روز بیشتر با شخصی که از دست داده‌اید زندگی کنید، چه می‌کردید؟

داستان کتاب برای یک روز بیشتر

چیک بنتو بازیکن سابق بیسبال است که پس از بازنشستگی دچار افسردگی و سردرگمی شده است. همسرش او را ترک کرده و تنها دخترش نیز به‌قدری از او دور شده است که حتی برای جشن ازدواجش نیز او را دعوت نکرده است. چیک بنتو از کار برکنار شده و در بیسبال نیز موفقیت چندانی کسب نکرده است.

اساس بسیاری از این ناامیدی‌ها را باید در رابطه چیک و مادرش یافت. رابطه‌ای که در آن چیک فرصت.های زیادی را از دست داده و با مرگ مادرش فرصتی برای جبران باقی نمانده است.

همه این اتفاقات باعث می‌شود چیک تصمیم به خودکشی بگیرد اما وقتی سر از خانه قدیمی‌شان در می‌آورد ماجرا تغییر می‌کند و چیک فرصت این را بدست می‌آورد که یک روز دیگر با مادر مرده‌اش زندگی کند.

چیزی که در ادامه رمان برای یک روز بیشتر اتفاق می‌افتد، همان روز معمولی‌ای است که بسیاری از ما آرزویش را داریم؛ شانسی دوباره برای جبران بد رفتاری‌های گذشته‌مان در قبال پدر یا مادری که از دنیا رفته‌اند.

فرصتی برای صحبت درباره اسرار خانوادگی و طلب بخشش. چارلی در جایی میان این زندگی و زندگی پس از مرگ، چیزهای زیادی درباره مادرش و فداکاری‌های او می‌فهمد و تلاش می کند تا با راهنمایی‌های عاشقانه مادر، تکه‌های خرد شده زندگی را دوباره به هم بچسباند.

تکه‌های ناب کتاب

  • زمانی که تو چشم‌های مادرتون نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که این خالص‌ترین عشقی است که می‌توانید روی زمین پیدا کنید.
  • وقتی کسی در قلب شما است، هیچ‌وقت واقعاً از یاد نمی‌رود. او ممکن است برگردد، حتی در یک زمان غیر عادی.
  • وقتی با خودتان رفتار زننده‌ای داشتید، با هر کس دیگری هم به طرز زننده‌ای رفتار می‌کنید، حتی با کسانی که دوستشان دارید.

  •  گذراندن یک روز با کسی که دوستش دارید می‌تواند همه چیز را عوض کند.

پایان پیام

کد خبر : 93291 ساعت خبر : 1:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93291
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات