هم فیلتر خوب است و هم فیلترشکن

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: بعد از فیلترینگ تلگرام نه تنها ریزشی در اعضای آن صورت نگرفت، بلکه باعث دسترسی میلیون‌ها نفر به فیلتر‌شکن شد. دو کارشناس در این مورد مناظره‌ای را انجام دادند.

کارشناس۱: وقتی جلوی فعالیت یک پیام رسان گرفته شد، مردم متوقف نشدند. به سراغ فیلترشکن‌ها رفتند. خطرِ تلگرام یا فیلترشکن؟ الان مسئله این است.

کارشناس۲: من متوجه نمی‌شم مگه فیلتر چیزی بدی هست که فیلترشکن بد باشه؟ یه کم منطقی باشید. شما فندوق رو درنظر بگیرید. مثل پسته خندان نیست. یه کم عبوسه. بعد از اینکه فندوق‌شکن استفاده کردید، می‌نشینید و هی می‌گید امان از دستِ فندوق و فندوق‌شکن؟

کارشناس۱: این مسئله فرق داره.

کارشناس۲: نخیر. در تمام موارد همین‌طوره. در زمستون اگر یه زمانی برفی بیاد، مردم مسافرت نباید برن؟ حتماً باید بروند و از شرایط نادرِ بارش برف در جاده‌ها لذت ببرند. اما با ماشین‌های مجهز به یخ‌شکن. بعد ما هی مسئله‌سازی کنیم که چرا باید مردم در زمستان به مسافرت بروند. چرا باید یخ‌شکن استفاده کنند؟

اگر همین الان اعلام بشه که قیمت دلار سرشکن شده، خبر خوبیه یا بد؟

کارشناس۱: اصلاً حرف شما درست. فیلترشکن چیز خوبه. با انواع و اقسام فیلترها چه کنیم؟

کارشناس۲: چی کارشون داریم؟ هستن دیگه. مردم حق انتخاب دارند. هر کدوم رو که دوست دارند، انتخاب کنند.

ببینید در راستای یک تیونینگ ساده‌ی خودرو، انواع فیلترِ هوا هست. مثل فیلتر هوای اسپرت. فیلتر هوای نانو. فیلتر هوای ام اند وای و مارک‌های دیگه. بعد برای فیلتر تلگرام به این مهمی، فقط یکی یه دونه فیلترشکن؟ تعجب داره واقعاً.

کارشناس۱: در حالت عادی سرعت اینترنت کمه. با وجود فیلترشکن‌ها، سرعت واقعاً در حد قابل قبولی نیست. بعضی از فیلترشکن‌ها هم هزینه‌بر هستند.

کارشناس۲: بالاخره هر کاری در جهت مثبت و درست وقت‌گیر و هزینه‌بر هست. مثلاً شما برای تهیه‌ی دمنوش خانگی به جای ریختن مستقیم مواد در قوری از فیلتر چای و دمنوش استفاده می‌کنید. تهیه‌ی فیلتر هزینه‌بره. اما فایده‌اش اینه که در این شرایط بحران آب از شستن قوری راحت می‌شید.

درمورد سرعت اینترنت هم باید بگم که شما تا حالا گردو شکستم بازی نکردید؟ این روش یارگیری شاید از کل بازی وقت‌گیرتر باشه به‌خصوص اون قسمت‌ها که به قدم مورچه‌ای می‌رسه. اما برای یارگیری بازی اصلی ضروریه. کلاً قدیما قهرمانی با جمله‌ی زدم سرتو شکستم تعریف می‌شد.

پایان پیام

کد خبر : 92748 ساعت خبر : 3:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92748
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات