پرسپولیس از تیم ملی مهم‌تر نیست آقای برانکو

پرسپولیس از تیم ملی مهم‌تر نیست آقای برانکو

پایگاه خبری گلونی، آرش عطاری: عجیب است. گاهی درکش مشکل است. چطور ممکن است هواداران فوتبال، تیم‌های باشگاهی را بیش از تیم ملی دوست داشته باشند؟

اصولا آنچه که باعث می‌شود فردی هوادار یک تیم باشد، هم می‌تواند در تیم ملی باشد هم در تیم باشگاهی و اینطور به نظر نمی‌رسد که تیم باشگاهی ویژگی یا خاصیتی داشته باشد که از تیم ملی متمایزش کند و محبوبتر.

تازه تیم ملی این تفاوت را دارد که علاقه به میهن، گرایش افراد به این تیم را قاعدتا باید بیشتر ‌کند. اما آنچه که در عمل اتفاق می‌افتد، چیز دیگری است.

درصد قابل توجهی از هواداران دو تیم بزرگ تهرانی هستند که باشگاه را به تیم ملی ترجیح می‌دهند. این موضوع با هرگونه تقابل یا چالشی که میان سرمربی یک تیم مثلا پرسپولیس یا اسطوره‌های باشگاه با مربی تیم ملی، به وجود می‌آید، به شدت پررنگتر می‌شود.

هوادارانی که در حالت عادی خیلی چشم دیدن سرمربی تیم ملی را ندارند، با یک اتفاق ساده، با یک مصاحبه از جانب یک اسطوره علیه کیروش، یا یک موضع گیری خیلی نرم اما کنایه آمیز از سرمربی سرخ‌ها، بنا می‌کنند به گارد گرفتن علیه کیروش و حسابی از خجالتش در می‌آیند و بعضا هم کار می‌رسد به موضع گرفتن علیه تیم ملی.

پرسپولیس از تیم ملی مهم‌تر نیست آقای برانکو

در چنین شرایطی، هم برانکو، هم علی کریمی، هم سایرینی که مخاطب دارند، خوب می‌دانند با یک اشاره غیر مستقیم‌شان چه جو خردکننده‌ای علیه مربی تیم ملی (بخوانید علیه خود تیم) در شبکه‌های اجتماعی به راه می‌افتد.

جالب است، امروز برانکو مصاحبه می‌کند و هنگامی که با سوال خبرنگار تسنیم در مورد بازی تیم ملی مواجه می‌شود، به سه جمله بسنده می‌کند: «در مورد تیم ملی از کیروش بپرسید. من تنها می‌توانم بگویم عدم دعوت از سید جلال و علیپور به تیم ملی “عادی نیست”. من صرفا برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.»

اما به نظر می‌رسد که این آرزوی موفقیت، با این جمله او (عادی نبودن عدم دعوت از سید جلال و علیپور) نمی‌خواند.

خصوصا در شرایطی که مدتی از اعلام فهرست تیم گذشته، در شرایطی که تب احساسی بعد از اعلام لیست در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خوابیده، در شرایطی که دو هفته تا جام جهانی باقی مانده و تیم نیاز به تمرکز دارد، در شرایطی که بازیکنی مثل روزبه چشمی، که خوب یا بد حالا بازیکن تیم ماست و تحت فشار قرار دارد و در شرایطی که قطعا می‌شد در آینده و پس از جام جهانی این انتقاد را مطرح کرد، قبول این جمله آقای ایوانکوویچ دشوار است.

واقعیت این جاست که کیروش را حتی بزرگترین مخالفان از نظر فنی قبول دارند و این نکته که او صرفا بر اساس احساسات و لجباز دو بازیکن را از تیم کنار گذاشته است، خلاف منطق است.

دو هفته به جام جهانی باقی مانده است. تیم، مربی و بازیکنانش، بدون در نظر گرفتن آنچه که اخیرا در انتخاب بازیکنان رفته است، نیاز به حمایتی واقعی و نه صرفا در کلام دارد. حمایتی که ماه‌هاست از این تیم دریغ شده است.

پایان پیام

کد خبر : 93146 ساعت خبر : 1:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93146
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات