پرونده‌ای با موضوع تجاوز در ایرانشهر تشکیل شده است

پرونده‌ای با موضوع تجاوز در ایرانشهر تشکیل شده است و یک نفر در این رابطه دستگیر شده که گویا اعتراف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این روزها بیشتر از هر زمانی نیاز داریم به حرف جامعه‌شناسان و مردم‌شناسان گوش بدهیم.

شاید اگر در دهه‌های گذشته به سخنان آنها گوش کرده بودیم امروز با این همه مشکل در جامعه مواجه نبودیم.

واقعیت این است که جامعه ما چند مشکل اساسی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها مسائل جنسی حل نشده در جامعه است.

در جامعه‌ای که آموزش برای مسائل جنسی وجود ندارد هر روز باید منتظر خبری تازه درباره تجاوز جنسی بود. وقتی اصول بر این است که سوال‌ها پاک بشوند و کسی درباره مشکلات حرف نزند کار به جایی می‌رسد که رقم تجاوز در پرونده‌های جنسی دو رقمی می‌شود.

مثل همین تجاوز یا تعرض به دانش‌آموزان پسر در تهران و یا خبرهایی که از ایرانشهر به گوش می‌رسد. هرچند تا حالا آمار موثقی از این اتفاق منتشر نشده است اما گزارش‌ها حکایت از این دارد که تجاوز اتفاق افتاده است اما تعداد قربانی‌ها مشخص نیست و باید منتظر اعلام رسمی بود.

یک نفر در ماجرای تجاوز در ایرانشهر دستگیر شد

فرمانداری ایرانشهر بعد از اعلام امام جمعه این شهر، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به‌دنبال قضیه زشت و شنیع اخیر در سطح شهر، مجموعه شورای تأمین شهرستان با حساسیت کامل در کمتر از چند ساعت عامل اصلی قضیه را دستگیر و بررسی‌های لازم برای شناسایی و تعقیب دیگر همدستان به جد در دستور کار قرار گرفت.»

دکتر ابراهیم فیاض یکی از افرادی است که بارها شفاف هشدار داده است و گفته است: «اگر محور، اقتصاد بدون جامعه‌شناسی باشد، نتیجه‌اش این می‌شود. اگر نتوانیم پارادایم عقلانیت و عدالت را در جامعه با هم قاطی کنیم، جامعه ما حتماً با بحران روبه‌رو خواهد شد، آثارش هم آشکار شده است و مقدمه‌اش این تجاوزهای قشر پایین است.»

فیاض: ما در حال حاضر نظام آموزشی با این تکنولوژی فعلی نداریم که بچه‌ها یاد بگیرند چه کار کنند. یعنی نظام آموزشی ما یا سانسور می‌کند یا می‌گوید از آن بگذر.

این روزها جامعه ایرانی بیشتر از گذشته درباره آموزش جنسی حرف می‌زند و خانواده‌ها بیشتر نگران هستند. ما باید آموزش را جدی بگیریم و به علوم‌اجتماعی فرصت بدهیم.

امروز اگر درباره این چند نفر دختر قربانی حرف نزنیم فردا باید پرونده‌های سنگین‌تری را بررسی کنیم.

باید ببینیم از سیاست‌های جنسیتی در این سال‌ها چه نتیجه‌ای گرفته‌ایم؟ این روزها همه نگران هستند و باید به این نگرانی احترام گذاشت.

جلوگیری از سواستفاده بدخواهان

حالا که نمی‌شود پرونده‌هایی از این دست را بایگانی کنیم بهتر است از فرصت این بحران‌ها استفاده کنیم برای گفت‌وگو درباره مسئله. حل مسئله زمان می‌برد اما تلاش برای حل مسئله وقتی شروع می‌شود که درباره‌اش حرف بزنیم.

در بخشی از بیانیه‌ فرماندار ایرانشهر آمده است: «از همه بزرگواران تقاضا داریم اجازه دهید به‌دور از هرگونه اقدامات احساسی و غیرقانونی و جلوگیری از سوء‌استفاده بدخواهان موضوع مورد پیگیری قرار گیرد و به‌زودی نتیجه امر به سمع و نظر عزیزان رسانده شود.»

دادستان کل کشور: عامل انتشار خبر کذب تجاوز به دختران در ایرانشهر تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد. صاحبان تریبون قبل از بیان اخبار صحت و سقم آن را بررسی کنند. شکایتی از سوی دو یا سه نفر انجام شده است. باید دید موضوع در چه حدی و به چه کیفیتی بوده و آیا شکات به شکایت خود باقی هستند یا خیر؟

پایان پیام

کد خبر : 94862 ساعت خبر : 10:42 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94862
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات