گفت‌وگو با یک واردکننده پشمک

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: در پی انتشار لیست اجناس وارداتی، و در راستای حمایت از تولید داخل، بر آن شدیم تا بدانیم دلیل واردات پشمک به کشور چیست؟

واردکننده‌ی محترمی که انحصار واردات پشمک استانبولی را به عهده دارند اینگونه پاسخ دادند:

من به عنوان یک تاجر موفق، حساسیت‌ها رو درک می‌کنم. می‌دونم که الان در هر مرکز تفریحی، یک دستگاه پشمک‌ساز هم وجود داره. در بچگی کلی با پشمک‌های سنتی، خاطره داشتم و الان هم با یادش خاطره‌بازی می‌کنم. اما مسئله به همین‌جا ختم نمی‌شه. تقاضا برای پشمک زیاده و تولید داخل جوابگو نیست.

توجه بفرمایید.

تاجرها بین خودشون یه رمز دارند که به کمک اون می‌تونن تشخیص بدن چه کالایی رو وارد کنند که سود بیشتری داشته ‌باشه.

رمز واردات پشمک

هر کالا یا هر چیزی که همه‌گیر و عمومی بشه یا بیشتر مورد توجه و نیاز قرار بگیره و یا به دلیل خوشمزگی، خواهان بیشتری داشته‌باشه، پسوند َک می‌گیره.

مثلاً پیام رو داشتیم. ولی به محض اینکه پیام دادن به صورت اس ام اس همه‌گیر شد. بهش گفتند پیامک.

و یا کِرم، رنگ سرخ، پارچه مخمل. همه‌جا که کرم نداره. یا همه که رنگ سرخ رو دوست ندارند. وقتی اینا به صورت بیماری شیوع پیدا کرد، شدند کرمک، سرخک یا مخملک.

یه مثال دیگه. نَم رو توجه بفرمایید. چیز خوبی نیست. اما وقتی شد نمک،  همه‌اش به دلیل اقبال و توجه عموم مردم و خوشمزگیش بود.

در حاشیه بگم که اونقدر کمبود نمک داشتیم که دریاچه‌ی ارومیه رو خشک کردیم که ازش نمک برداشت کنیم.

در چند سال آینده هم با تموم شدن نمکش، ما با شانس واردات نمک هم روبه‌رو خواهیم بود.

یا سنگ و سنگک. شما سنگ نمی‌خورید. اما سنگک اونقدر خوشمزه‌اس که به خاطرش ساعت‌ها در صف می‌مونید. و الان نزدیکیِ خونه به نانوایی سنگکی، یه آپشنه برای خونه‌های فروشی یا اجاره‌ای.

و یا اینکه امکان نداره کسی تجربه‌ی ناخنک به غذای در حال درست شدن رو نداشته باشه. اینجا یعنی عمومیت داشتن قضیه و یه حسِ خوب.

و همین طور برای شمع و شمعک. شمع در بعضی خانه‌ها هست. اما شما می‌تونید یه ماشین پیدا کنید بی شمعک؟

تلگرام هم داشت وارد مرحله‌ی تلگرامک می‌شد که زود فیلترش کردن.

برگردیم به موضوع بحث خودمون، پشمک

در واقع این ک در پشمک، هم مثل نمک نشان از خوشمزگی داره. هم مثل شمعک و ناخنک نشان از عمومیت داشتن و حس خوب. و هم شکل بیماری‌هایی که ذکر شد، نشان از شیوع داره.

یعنی تصور خانه‌ای بی‌پشمک، مثل تصور غذای بی‌نمکه. پس هیچ خانه‌ای، هیچ تفریحی، هیچ خواستگاری، هیچ آشتی‌کنانی، هیچ مهمانی بی پشمک تعریف نخواهد شد.

بالاخره کارخانه‌های پشمک سازی هم که در داخل وجود داشته‌باشه، کم میاره.

اما چرا پشمک استانبولی؟

یه تاجر، جامعه‌شناس هم هست. تاجر می‌بینه که مردم جامعه زیاد فیلم ترکی می‌بینن. برای غنی‌سازی جلوه‌های بصری آحاد مردم با توجه به این شرایط، واردات پشمک بهترین مرهم هست.

تا اگر در قسمتی بازیگر ترکی از پشمک استانبولی استفاده کرد. تماشاگران ایرانی دلشون نخواد و سریع بتونن اونو تهیه کنن.

حتی در مواردی همین ورود پشمک خارجی سبب استحکام نظام عاطفی خانواده‌ها خواهد شد.

چون وقتی دلار افزایش پیدا می‌کنه و پشمک‌های خارجی گرون می‌شوند. همه‌ی آقایون خوشحال می‌شوند که اگر نمی‌تونیم پشمک شیرینِ مثل قند بخریم، سخن‌های شیرین‌تر از قندِ همسرم که هست. و همین مثبت‌اندیشی موجب بهبود روابط خانوادگی خواهد شد که همه مرهون وارداتِ پشمک استانبولی هست.

پایان پیام

کد خبر : 93482 ساعت خبر : 11:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93482
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات