عیدانه کتاب با سمفونی مردگان چه کرد

وقتی لیست کتاب‌های پرفروش طرح عیدانه را دیدم اول به دنبال عباس معروفی و کتاب‌هایش گشتم. بالاخره در ردیف ۱۳ تا ۱۵ پیدایش کردم؛ سمفونی مردگان، سال بلوا، سمفونی مردگان!

پایگاه خبری گلونی، سمیه باقری حسن‌کیاده: همیشه و همیشه از کتاب می‌نویسم و گِله می‌کنم از کتاب‌نخوان بودن مردم سرزمینم. اما این‌بار هم گِله می‌کنم هم دلسوزی.

دلم برای آن‌ها که آثار عباس معروفی را نخوانده‌اند و نمی‌خواهند بخوانند می‌سوزد.

وقتی لیست کتاب‌های پرفروش طرح عیدانه را دیدم اول به دنبال عباس معروفی و کتاب‌هایش گشتم. بالاخره در ردیف ۱۳ تا ۱۵ پیدایش کردم؛ سمفونی مردگان، سال بلوا، سمفونی مردگان!

این‌که چرا سمفونی مردگان دو بار نوشته شده و تعداد فروش ۹۶۹ تایی آن دو تکه شده است و رتبه فروش این کتاب را از سوم به سیزدهم و پانزدهم رسانده است، جای سوال دارد.

یاد نمایشگاه کتاب سال ۱۳۸۹ افتادم که به انتشارات ققنوس دستور رسید که کتاب‌های عباس معروفی را از غرفه جمع کنند. بگذریم…

طرح عیدانه کتاب
طرح عیدانه کتاب

عباس معروفی را بیشتر بشناسیم

عباس معروفی به سال ۱۳۳۶ خورشیدی در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل هنرهای دراماتیک از دانشگاه هنرهای زیبای تهران است.

او داستان‌نویسی را در دوره‌های آموزشی هوشنگ گلشیری آغاز کرد و خیلی زود خود را به عنوان یک نویسنده توانا به ادبیات ایران شناساند.

عباس معروفی سال‌های زیادی به عنوان دبیر ادبیات در دبیرستان‌های تهران به تدریس پرداخت و داستان‌هایی را نیز در نشریات ایران به چاپ می‌رساند.

نخستین مجموعه داستان او با نام «روبه روی آفتاب» در سال ۱۳۵۹ در تهران منتشر شد.

پیش و پس از آن نیز داستان‌های او در برخی مطبوعات به چاپ می‌رسید اما با انتشار «سمفونی مردگان» بود که نامش به عنوان نویسنده تثبیت شد.

به همت او بود که مجله ادبی گردون در سال ۱۳۶۹ آغاز به کار کرد و این نویسنده به طور جدی به فعالیت ادبی و مطبوعاتی در این مجموعه پرداخت.

عباس معروفی هم‌اکنون در برلین خانه هنر و ادبیات هدایت را اداره می‌کند که یک کتاب‌فروشی و محلی برای آموزش داستان‌نویسی به مشتاقان است.

رمان‌های سمفونی مردگان، سال بلوا، پیکر فرهاد و مجموعه داستان دریا روندگان جزیره آبی‌تر و نمایشنامه آونگ خاطره‌های ما پس از مدتی توقیف و ممنوعیت در بازار ایران با مجوز توزیع می‌شوند.

 

پایان پیام

کد خبر : 96332 ساعت خبر : 8:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96332
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات