قانون سراغ شاخ‌های دانه‌درشت اینستاگرام برود

قانون سراغ شاخ‌های دانه‌درشت اینستاگرام برود

به گزارش پایگاه خبری گلونی مهدیسا صفری‌خواه: اگرچه شاخ‌ اینستاگرام  بودن این روزها یک جرم محسوب می‌شود اما برای حل مشکل اینستاگرام باید سراغ دانه‌درشت‌ها رفت. کاری که از انجام آن در اقتصاد کشور هم طفره می‌رویم.

قانون سراغ شاخ‌های دانه‌درشت اینستاگرام برود

دانه‌درشت‌های مجازی همان‌هایی هستند که ما از داستان لحظه‌به‌لحظه آنها باخبریم. از آنباکسینگ‌ها، ایونت‌ها و سفرهای خارجی و داخلی‌شان. آنها با سه هزار دلار از آن سوی مرزها وارد می‌شوند و با یک حساب سرانگشتی با ده‌ها برابر این مقدار خارج می‌شوند. پولشویی مدرن و استفاده از رانت برای قرارداد با برندهای آرایشی و عدم برخورد استاندارد با آنها گمانه‌زنی‌ها درباره‌شان را تقویت می‌کند.

رواج  آفت تجمل‌گرایی

صفحات این آدم‌ها در اینستاگرام پر از موافقان و مخالفان است که هر دو مصرانه سبک زندگی‌ آنها را دنبال می‌کنند. مصرف‌گرایی طیف وسیعی از جامعه را درگیر خود کرده‌است تا جایی که برخی از آنها خط تولید لوازم آرایشی خود را با یک برند مطرح راه می‌اندازند و همه محصولات ظرف سه روز سولداوت می‌شود و توسط هوادارانشان خریداری می‌شود.

بی‌توجهی به سرنوشت مخاطب

بلاگرها و اینفلوئنسرها باید به اتفاقات اطراف خود واکنش نشان بدهند. این حداقل حمایت آنها از مخاطبانی است که در زندگی با چالش‌های مادی و اقتصادی روبرو هستند. آنها به تالار وحدت، دیدار معاون وزیر بهداشت و همایش های مسئولین راه میابند و جیب‌هایشان را پرپول می‌کنند و بدون مالیات از کشور می‌گریزند اما در نهایت فقط بوس به کل ما می‌فرستند.

هواداران همیشگی تاریخ

ما مردم اما همچنان هوادار آنها هستیم. برای ما تماشای زندگی دیگران لذتبخش است. زندگی در ینگه دنیا بدون هیچ مشکل مالی. شنیدن داستان پشتیبان این آدم‌ها که از صفر شروع کرده‌اند علیرغم باورپذیر نبودنش هم جذاب است. کل این پکیج مخاطب ایرانی را می تواند برای لااقل مدتی، راضی نگه دارد.

تور دور دنیا از جیب مردم

یک روز در امارات، یک روز در ترکیه، یک روز در سالن آرایشی فلان بازیگر و در مطب فلان دندانپزشک، کلینیک پوست و جراح زیبایی این تم زندگی رٶیایی آنهاست. حتا کوبیدن خانه و دوباره ساختنش تفریح آنها برای جذب طرفدار است و ما هرگز باور نکرده‌ایم که این ماهستیم به عنوان مخاطب به آنها فرصت پرواز داده‌ایم. به همه آنهایی ناشیانه خود را بلاگر یا اینفلوئنسر می‌خوانند و عامدانه سبک زندگی مصرف‌گرایانه را رواج می‌دهند.

مخاطب باهوشی باشیم

مخاطب باهوش دنیای مجازی، این روزها سنسورهایش را خاموش کرده است و خودش را به نشنیدن و ندیدن و نخواندن نشانه‌ها می‌زند. فرصت تعامل با یکدیگر را از دست می‌دهیم و با برچسب حسادت دهان همدیگر را می‌دوزیم. به التماس تفکرهایمان هم انگ حسادت می‌زنند.

مردم را نادان فرض نکنید

لاین های آرایشی و محصولات آنها در یک حرکت هدفمند بعد از تبلیغات در صفحه این بلاگرنماها، بازایاب‌های خود را به داروخانه‌ها می‌فرستند و با اطمینان از فروش، سفارش می‌گیرند. این بلاگرها روی بی‌سوادی رسانه‌ای خیلی‌ها حساب ویژه باز کردند و برای همین مردم را راحت‌تر فریب می‌دهند.

هزینه تبلیغات و تئوری فریب

هزینه تبلیغات آنها از ۲.۵ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان برای شرکت در ایونت‌ها متفاوت است. آنها روی صحنه تالار وحدت حاضر می‌شوند، در حالی که کنسرت‌ها و اجراهای زیادی روی این صحنه قبلاً لغو شده بود و این دوگانگی در برخورد به شک‌ها درباره یک رانت یا مافیای گرداننده این جریان، دامن می‌زند.

قانون سراغ شاخ‌های دانه‌درشت اینستاگرام برود

هدف این گزارش نفوذ به پنهانی‌ترین لایه ادراک ماست. همان لایه‌ای که در لابه‌لای زرق‌وبرق زندگی صاد ب ها، نون‌ها و میم _ت‌ها، صاد صادها و شین_شین‌ها و همسرانشان از درخشش افتاده. شاید بعد از یک تفکر طولانی بتوانیم راهمان را از برخی آنها برای همیشه جدا کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 96305 ساعت خبر : 7:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96305
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات