مادربزرگم یک توریست بود

الان متوجه می‌‌شوم چرا مادربزرگم اینقدر می‌گفت: دورت بگردم. در واقع ایشون یک توریست بودند و من خبر نداشتم.

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: چند روز قبل در یک برنامه‌ی تلویزیونی، آقای دکتر کارشناس، روشهایی را جهت بهبود روحیه ارائه دادند که به دلیل تجربه‌شون در زمینه‌ی هتلداری، بیشتر در جهت گردشگری و صنعت توریسم بود.

اما با واکنش‌های انتقادی زیادی روبه‌رو شد. در صورتیکه اگر کمی نگرشمان را تغییر دهیم، می‌بینیم که نظرشون صحیح و کاربردی است.

حداقل از خیلی‌ها که بهتر بودند. نه حرفِ بی‌ادبی زدند که یک دفعه مثل برنامه‌ی آقای خیابانی، مجری شوکه بشه. و نه اینکه ظاهر نامناسبی داشتند که نشود در برنامه حضور پیدا کنند.

و نه برای حضورشون مبالغ نجومی طلب کردند. به هر حال آنقدر نکات مثبت وجود داشت، که بهتر بود به جای انتقاد کمی روی حرفاشون تفکر بشه. و به قول سلبریتی‌هامون التماس تفکر…

چند مورد از تجربیاتِ خودم

در ویکی‌پدیا انواع گردشگری‌ها تعریف شده که خیلی‌ها روحشون هم خبر نداره.

مثلاً گردشگری زمستانی داریم که در مسابقات ورزشی در سردترین فصل سال و در کشور سردسیر برگزار می‌شود.

خودِ من روزی ۷۶ بار می‌روم سر یخچال. و چون هیچی توش نیست ناامید برمی‌گردم. بعد از حرف‌های آقای دکتر سر یخچال رفتن رو محدود کردم به زمان پخش فوتبالِ جام جهانی و با هدفِ گردشگری می‌رفتم و در جا یخی رو هم باز کردم، تا ضمنِ خنک شدن در این گرمای تابستان، منظره‌ای از برف زمستان هم برام تداعی بشه.

و چون فوتبال نگاه می‌کردم، گردشگرِ ورزشی هم محسوب می‌شدم. کلی روحیه گرفتم.

یک نوع دیگه هست به نام گردشگری مجازی یا الکترونیک. که جاهای مختلفِ‌ دنیا رو در فضای مجازی می‌بینید.

یعنی شما هر چقدر خواستید سرتون توی فضای مجازی باشه. اگر با اعتراضی روبه‌رو شدید، فقط کافیه بگید: من یک توریستِ الکترونیکی هستم. دلم بگیره، افسرده بشم، شما بهم ارز میدی برم مسافرت خارجه؟

گردشگری درمانی هم هست، فقط یه کم هزینه‌ داره. چون باید کلی آب معدنی رو گرم کنید و در وان بریزید تا یک حوضچه‌ی آبِ گرم معدنی رو ایجاد کنید برای همین توصیه نمی‌کنم.

نوع آخر، زمین گردشگری هست با تأکید بر طبیعت بی‌جان. اما یه کم با خلاقیت خودم تغییرش دادم. شما می‌توانید جاندارها را هم در نظر بگیرید.

در این روش، زمین را در گردشگری، الگوی خودتون قرار می‌دهید. و همانطور که زمین، دورِ خورشید گردش می‌کند، شما هم به دور اعضای خانواده‌تان گردش کنید.

فقط یادتون باشه دور خودتون گردش نکنید. ممکنه سرتون گیج بره. این روش علاوه بر لذت مسافرت و گردشگری، در بهبود روابط خانوادگی هم بسیار مفید است.

الان متوجه می‌‌شوم چرا مادربزرگم اینقدر می‌گفت: دورت بگردم. در واقع ایشون یک توریست بودند و من خبر نداشتم.

پایان پیام

کد خبر : 95698 ساعت خبر : 3:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95698
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات