هرچه چاق تر، کم شانس تر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در کتاب آینده‌ نما، سفری به ۲۰۵۰ آمده است: اگر تعداد همه آدم‌های سنگین‌وزن و چاق جهان را به تعداد همه آدم‌های دچار سوءتغذیه تقسیم کنیم، حاصل چه خواهد بود؟

من که نمی‌دانم، اما می‌توان نسبتا مطمئن بود که تعداد آدم‌های با اندازه متوسط در جهان رو به ازدیاد است.اما یک چیز را خوب می‌دانم، این‌که هم‌اکنون و برای نخستین بار در تاریخ تعداد کل افراد چاق بر روی کره زمین متجاوز از تعداد افراد لاغر و دچار سوءتغذیه است.

نبود غذای کافی

در حال حاضر، بیش از یک میلیارد انسان فربه در مقایسه با ۸۰۰ میلیون انسانی که غذای کافی برای خوردن ندارند، زندگی می‌کنند.

بنا به گزارش سازمان ملل، ۶۰ درصد بزرگسالان در ایالات متحد (و ۱۵ درصد کودکان ۶ تا ۱۹ ساله) و ۳۰ درصد افراد بالغ اروپایی هم‌اکنون به اضافه وزن مبتلا هستند.

در آمریکا، مرگ ناشی از چاقی در درجه دوم بعد از استعمال دخانیات قرار دارد.

کتاب آینده‌نما یا گزارشی کوتاه از ۵۰ سال آینده را ریچارد واتسون نوشته است. سوره مهر این کتاب را با ترجمه مرجانه سلطانی منتشر کرده است.

چاقی علاوه بر عوارض جسمی متعدد، آثار روحی و روانی مخربی نیز روی فرد دارد.

مطالعات انجام شده نشان می دهد که اضطراب و اختلالات روحی از جمله افسردگی در افراد چاق ۲۵ درصد بیشتر از افراد عادی است.

وزن بدن زمانی افزایش می‌یابد که مقدار انرژی که از خوردن غذا به دست می‌آ‌ید از مقدار انرژی که با فعالیت روزمره سوزانده و مصرف می‌شود، بیشتر باشد.

اگر مقدار افزایش وزن در حدی باشد که مقدار نمایه توده بدنی بین ۲۹٫۹ تا ۲۵ کیلوگرم بر مترمربع باشد، اضافه وزن و اگر ۳۰ و بالاتر باشد، چاقی محسوب می‌شود.

کد خبر : 96451 ساعت خبر : 11:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96451
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات