وحید رحیمیان و استندآپی که تکه تکه شد

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: وحید رحیمیان از گروه فرهاد آییش با اجرای نجات دیشبش بالا آمد. اجرایی که حتا ابتدا و میانه و انتها نداشت. گویا تیغ برنده شوخی‌های قومیتی اجرایش را تکه تکه کرده بود و ظاهراً سانسور هم شلختگی ماجرا و توالی اتفاقات را بر هم زده بود.

اجرای نجات وحید رحیمیان در خنداننده شو

 

اجرای نجات را جدی بگیرید

به‌نظر می‌رسد اجرای نجات برای شرکت‌کننده‌ها خیلی دغدغه‌آمیز نبود. آنها حتا برای خنداندن ما تلاش هم نکردند. متن‌های تخت و عدم استفاده از ابزاری که به جز ایمان خرمی‌ زاده در هیبت تکنسین اتاق عمل از آن استفاده‌ کرده‌ بود از آفت‌های اجراهای نجات بود.

استرس و بهم ریختگی در اجرای وحید رحیمیان

شاید بخشی از این تخت‌بودن اجرا را بتوان به افزایش استرس و کاهش تمرکز هم نسبت داد. اما کاش اجراهای نجات با ایده‌های بکر، طنز مینیمال و انتقال سریع انجام می شد تا رغبت تماشاگر برای انتخاب سوژه‌های تازه‌تر هم محک زده‌ می‌شد.

سانسور و شوخی‌های قومیتی

شوخی‌های قومیتی را نمی‌توان به‌سادگی وارد فضای طنز کشور کرد. این شوخی‌ها اغلب به سمت هزل پیش‌می‌روند و می‌تواند اجراکننده را نابود کنند. انتقال مفاهیمی از این دست نیاز به گستراندن بستر فرهنگی عمیقی دارد که هیچ نشانه‌ای از فاز تحقیقاتی یا عملیاتی آن در هیچ‌جای طنز بومی کشور دیده نمی‌شود.

کنترل زبان بدن مهم است

رحیمیان باید از زبان بدن و میمیک صورتش استفاده بهتری کند. او این کار را به‌نحو اگزجره‌ای انجام می‌دهد و مخاطب را با چالش جدی روبرو می‌کند. شاید کنترل بادی لنگوییج و زبان بدنش بتواند به او کمک زیادی کند.

یک تغییر اساسی لازم است

وحید رحیمیان با رٲی تماشاگرها بالا آمد. برای ماندن روی صحنه خنداننده‌ شو نیاز به یک خانه تکانی اساسی در فرم و اجرا دارد. کاری که در این مرحله یک ریسک اساسی است اما اگر درست انجام شود بی‌شک نجات دهنده او خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 96953 ساعت خبر : 3:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96953
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات