چاق ها در آینده چه طور بیمه می‌شوند؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در کتاب آینده‌ نما، سفری به ۲۰۵۰ آمده است:،یک لحظه تصور کنید که وضعیت چاق ها در آینده از این هم بدتر شود. در نتیجه، باید در انتظار چه چیزی باشیم؟

مالیات چاق ها

اکنون چند سالی است که از مالیات چاق ها  سخن به میان آمده است. فلسفه اقدام مذکور آن است که اگر فردی آگاهانه مواد غذایی را بفروشد که مردم را بیمار یا مستعد بیماری کند، باید برخی هزینه‌های درمانی را متقبل شود.
البته، این دیدگاهی کاملا مزورانه است، زیرا چگونه می‌توان غذاهای سالم و ناسالم را تعریف کرد و در کجا باید بین استفاده عادی و سوءاستفاده خط جداکننده کشید؟
شاید محتمل‌تر ان باشد که برای برخی مواد غذایی مالیات‌های مکمل یا اعتبارات مالیاتی در نظر گرفته شود. یا اینگونه خواهد شد یا خدمات بهداشت و درمان مطابق با تاریخچه تغذیه‌ای افراد تنظیم و محدود خواهد شد.
به عبارت دیگر، آزاد خواهید بود هر چیزی که میل دارید، به هر اندازه‌ای که می‌خواهید، بخورید، اما بعد از آن نمی‌توانید با محدودیت یا مسئولیت بیشتر از همان خدمات درمانی استفاده کنید.

افزایش حق بیمه

به‌طور مثال چرا یک زن گیاهخوار ۴۰ ساله که مدت‌ها رژیم غذایی کم‌کالری را که برای کاهش شدید فشار خون و کلسترول بر خود تحمیل کرده است، دقیقا باید از همان خدمات پزشکی استفاده کند که یک زن ۴۰ ساله به شدت سیگاری و الکلی، با تغذیه ناسالم انواع برگرها و سیب‌زمینی سرخ شده، دریافت می‌کند؟
در آینده شخصی که الگوی تغذیه‌ای نادرست دارد چنین امکانات برابری را دریافت نخواهد کرد یا حداقل شرکت بیمه وی، با اطلاع از اقلام خریداری‌شده در سبد غذایی این فرد، متعاقبا به افزایش حق بیمه درمانی او اقدام خواهد نمود.
کتاب آینده‌نما یا گزارشی کوتاه از ۵۰ سال آینده را ریچارد واتسون نوشته است. سوره مهر این کتاب را با ترجمه مرجانه سلطانی منتشر کرده است.
پایان پیام

کد خبر : 96430 ساعت خبر : 11:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96430
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات