کتاب منظومه خوانی منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی هم‌زمان با برگزاری جشنواره یازدهم موسیقی نواحی ایران به کوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب جشنواره که با جستار دهمین جشنواره یعنی منظومه خوانی است توسط نشرآرون منتشر ‌شد. این کتاب در روز نشست خبری جشنواره در هفته چهارم اردیبهشت‌ماه در سالن نشست تالار وحدت با حضور روزنامه‌نگاران رونمایی شد.

این کتاب با نمودی چشم‌نواز و مصور و با نوشتارهایی پژوهشی به چاپ ‌رسیده است. درون‌مایه این کتاب به سبب هم‌افزایی دو سازمان رادیو و سازمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکجا جمع شد.

صادق چراغی

منظومه خوانی که جستار دهمین جشنواره موسیقی نواحی بود در سری برنامه‌های ایلبانگ رادیو فرهنگ موضوع مورد گفتگوی صادق چراغی با برخی از هنرمندان برگزیده آن دوره از جشنواره بود. بخش زیادی از کتاب منظومه خوانی نوشته‌هایی تحلیلی است که بر پایه آن متن گفتارها نمود گرفته. صادق چراغی درزمینه پخش برنامه‌های ایلبانگ رادیوفرهنگ بر آن است تا متن گفتارهای برآمده از گفتگو با هنرمندان در این برنامه‌ها را در کتاب‌های دیگر در بسته‌های موضوعی برای دوستداران موسیقی ایرانی گردآوری و آمادۀ نشر کند که کتاب منظومه خوانی   نخستین کتاب از این سری آثار به شمار می‌آید.

پژوهشگرانی که در این کتاب از نوشتارهایشان دربارۀ دنیای منظومه خوانی آمده است عبارت‌اند از:

سید محمد مجتبی حسینی، محمدصادق رحمانیان، احمد صدری، حمید شهانقی، کیوان پهلوان،کیوان آقامحسنی، فواد توحیدی، دامون شش بلوکی، منوچهر تتری، هیرامی لورین ساکاتا، کرامت الله رحیم اف، فیض علی مراداُف، محمدابراهیم عالمی، بهمن‌یار شریفی و صادق چراغی

ناشر این کتاب نشرآرون است و دوستداران و علاقه‌مندان این‌چنین رویدادهایی در تهران یا شهرستان‌ها می‌توانند با دفتر این نشر تماس بگیرند تا کتاب برایشان ارسال گردد. شماره تماس‌های نشر آرون برای دریافت کتاب عبارت‌اند از : ۵۱ – ۶۶۹۶۲۸۵۰

پایان پیام

کد خبر : 96580 ساعت خبر : 1:43 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96580
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات