گردشگری در خانه به سبک تلویزیون

گردشگری در خانه

پایگاه خبری گلونی، بیتا اسماعیلی: یکی از راه‌های پیشرفت اقتصاد در جهان، توجه به گردشگری است که البته نیازمند زیرساخت‌های لازم است.

در دنیا اصطلاحی هست که می‌گوید: «امکانات را بسازید، مردم خودشان می‌آیند» این اصطلاح با کمی چرخش در کشور ما مواجه شده و معمولا مردم می‌آیند، ولی امکانات نمی‌آید. امکانات را بسازید، مردم خودشان می‌آیند.

همین امر باعث شده کارشناسان بومی فکری به حال این معضل گردشگری بکنند و آماده ارائه راه‌حل‌هایی باشند که تا به حال در هیچ نقطه‌ای از جهان رویت نشده است.

یکی از کارشناسان گردشگری در رسانه ملی اعلام کرده که: «گردشگری نباید فقط به این معنا باشد که مردم به مسافرت خارجی بروند و ارز را از مملکت خارج کنند، گردشگری می‌تواند در خانه مردم انجام شود.»

دلتان نخواهد امروز من هم استارت این طرح بومی را زدم و صبحانه را در خرپشته خوردم، ناهار را پارکینگ، بعد دوش حمام را به بالکن بردم و توالت را به پشت بام؛ درست آخر جهت محکم‌کاری یک چرتی در کُمد زدم.

این کارشناس مربوطه در ادامه سخنانشان به این مسئله اشاره می‌کند که: «برای گردشگری می‌شود رنگ‌های موجود در خانه را عوض کرد» من هم از آنجایی که کل درآمدم را می‌توانم یک سفر بین شهری از آزادی به راه‌آهن بروم، تصمیم گرفتم ساختارشکنی بکنم و در یک اقدام انتحاری دیوار خانه را رنگ گُل باقالی زدم و آشپزخانه را رنگ کله غازی .

از سخنان این کارشناس عزیز به این نتیجه می‌رسیم که کشورهای دیگر اشتباه می‌کنند اول استادیوم می‌سازند، بعد جام جهانی برگزار می‌کنند، برای رونق گردشگری و اقتصاد.

بهتر است به جای هزینه‌های بی‌فایده رونالدو در اتاق خودش یک گُل کوچیک بزند و مسی در راه پله با توپ بازی کند.

در همین ترکیه که بیخ گوشمان است و شهر وان که یک شهر مرزی است، برای رونق گردشگری به فروشندگان خود فارسی یاد می‌دهد تا مردم ایران راحت‌تر دلار را خرج کنند، ولی کافی است یک سفر به ساوجبلاغ بروی. باید یک ساعت دنبال تابلو جاده اصلی بگردی و سه ساعت دنبال توالت تا بتوانی قضای حاجت کنی.

شاید بهتر است به جای این صحبت‌های بدون کارشناسی، یک طرح صحیح و اصولی پایه‌ریزی کرد تا بتوان حداقل به رشد سفرهای داخلی کمک کرد و مردم بتوانند با کشور خودشان بیشتر آشنا شوند، نه این‌که هزینه یک سفر کیش برابر با یک سفر به آنتالیا باشد.

پایان پیام

کد خبر : 95579 ساعت خبر : 11:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95579
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات