اجرای گرم رضا نظری همراه با پکیجی از شوخی‌های توئیتری

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: استندآپ رضا نظری از برنامه‌ی خنندانده‌شوی خندوانه پخش شد. اجرایی گرم و بدون استرس. با استفاده از لهجه و گویش نسبتاً شیرین. اما او هرچه‌قدر اجرایی یک‌دست، گرم و صمیمی داشت، متنی ضعیف و تکراری داشت که در ادامه به برخی از نقاط قوت و ضعف این اجرا اشاره می‌کنیم.

استندآپ رضا نظری حسینی در خندوانه

رضا نظری خیلی مسلط و آرام روی سن آمد و استندآپ خود را شروع کرد. استفاده از لهجه، بیانش را شیرین‌تر کرده بود و مخاطب در وهله‌ی اول او را پس نمی‌زد. او موضوع خواستگاری و ازدواج را برای اجرای اولش انتخاب کرده بود. موضوعی که نسبتاً از پسش برآمد و در خنده گرفتن از مخاطبانش موفق بود.

رضا نظری اما در متنِ اجرایش چندان قوی ظاهر نشد. متن او سرشار بود از جوک‌ها و شوخی‌های توئیتری که بسیاری از ما بارها آن‌ها را در فضای مجازی خوانده‌ایم.

شوخی‌هایی نظیر: «وام ازدواج و تأسیس گاوداری»، «داشتن شناسنامه از شرایط ازدواج»، «شنیدن قیمت ماشین در کافه»، «خواستگاری در ساعت ۵ صبح»، «دختری که صبح جمعه بره کوه» و…

استفاده‌ی بیش‌ازحد از شوخی‌های توئیتری نشان از خالی بودن دست کمدین در شوخی‌سازی و ارائه‌ی جک‌های ناب و دست اول دارد.

اما رضا نظری با این حال پکیجی از شوخی‌های توئیتری را خیلی گرم و منسجم ارائه کرد که شاید رضایت نسبی مخاطب را به دنبال داشته باشد. ولی نظری باید بداند که این نوع از استندآپ در ادامه و مراحل بالا برای او مشکل‌ساز خواهد شد.

یکی دیگر از نکاتی که در اجرای رضا نظری چندان با چهارچوب طنز مورد پسند خانواده‌های ایرانی سازگار نبود، استفاده‌ی اولیه‌ی او از شوخی «زراعت» بود. این شوخی در مرحله‌ی اول، یک شوخی سطح پایین و بی‌نمک به نظر رسید اما رضا نظری با هوشمندی این شوخی را در ادامه تکرار کرد و باعث خلق یک شوخی نسبتاً خوب شد.

«تکرار» یکی از فنون طنزنویسی است و گویا رضا نظری از این فن آگاه است. چرا که در جایی دیگر، شوخیِ «با دست با دست صحبت نکن» را تکرار کرد و از مخاطب خنده گرفت.

خلاصه‌ی کلام، می‌توان گفت رضا نظری یک اجرای گرم و منسجم را با پکیجی از شوخی‌های تکراری و توئیتری ارائه کرد.

برای خواندن دیگر نقدها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 95987 ساعت خبر : 6:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95987
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات