افزایش گزارش سرقت به دلیل خاموشی‌های اخیر

در این میان مدیرعامل توزیع نیروی برق استان البرز اعلام کرد :«افزایش مصرف برق مشترکان این استان سبب شده تا در مناطق مختلف قطع برق و خاموشی صورت بگیرد و سارقان از این فرصت برای سرقت سیم‌های برق استفاده می‌کنند.

پایگاه خبری گلونی، بیتا اسماعیلی: در کشور ما هر چند وقت یک بار با یک چالش روبرو می‌شویم یعنی یا دچار کمبودیم یا در معرض کمبود.

یا کمبود آب داریم یا برق. یا دچار بحران انرژی هستیم یا دچار فقر ویتامین دی. برای هر کدام از این کمبودها هم یک راه حل برای مردم پیشنهاد می‌شود. وقتی اعلام می‌کنند کمبود آب داریم همه مردم بلاشک شلنگ‌های آب را برمی‌دارند و خیابان را آب پاشی می‌کنند تا عکس این قضیه را ثابت کنند. وقتی با کمبود انرژی روبرو می‌شویم همه آنقدر دمای خانه را بالا می‌برند که عرق سوز شوند. اگر هم کارشناسی اعلام کند که مردم دچار فقر ویتامین آ هستند و قرص آهن برایشان خوب است یک باره همه به داروخانه مراجعه می‌کنند تا با کمبود دارو مواجه شویم.

وضعیت ادارات بعد از تغییر ساعت اداری

حالا در این میان قضیه خاموشی‌ها در تهران مدتی‌ست اتفاق افتاده و باعث شده که ساعت کار ادارات از ۸ صبح به ۶صبح تغییر پیدا کند البته این اقدام در راستای مدیریت انرژی صورت گرفته است چون به هر حال کارمندی که ۶ صبح به اداره مراجعه می‌کند قطعا به زور از رختخواب بلند شده و لامپ بالای سرش را خاموش خواهد کرد که راحت تر بتواند پشت میز چرت بزند.

برای باز کردن یک حساب به بانک مراجعه کردم و منتظر ماندم تا نوبتم شود ولی بعد از ۴۵ دقیقه معطلی کارمند بانک اعلام کرد: «سیستم قطع است و فردا باید مراجعه کنم». از بانک خارج شدم و به شعبه دیگری مراجعه کردم کارمند بعدی گفت :«سیستم ما هم قطع است پس فردا مراجعه کن.»

بعد از گذشت دو روز به یک شعبه دیگر مراجعه کردم به محض اینکه وارد شعبه شدم برق کل بانک رفت با خودم گفتم بدون شک اینجا هم سیستم قطع است ولی کارمند بانک اعلام کرد جای هیچ نگرانی نیست این خاموشی ها تقریبا هر یک ساعت یک بار اتفاق می‌افتد .

در کشور ما به لطف کارمندان ادارات دولتی کمبود وقت نداریم

دوباره منتظر ماندم تا نوبتم شود تقریبا یک ساعتی گذشت تا توانستم به باجه ۴ که مسئول رسیدگی به باز کردن حساب مشتریان بود برسم ولی به محض ورود کارمند بانک اعلام کرد که :«باید به باجه ۱مراجعه کنی» علت این رفت و برگشت برایم در هاله ای از ابهام بود که ناچار به باجه ۱ مراجعه کردم کارمندی که در آن قسمت کار می‌کرد تقریبا جواب همه مردم را می‌داد جز من که نوبتم بود.

یک ساعت دیگر منتظر ماندم تا بتواند جواب مرا بدهد، یک فرم باز کردن حساب دستم داد شروع به پر کردن فرم مربوطه نمودم ولی دوباره برق کل بانک رفت وقتی از کارمند بانک پرسیدم که چه زمانی کار من تمام می‌شود گفت :«تقریبا ۵ دقیقه دیگر» البته به شرط اینکه برق نرود.

بعد از حدود ۵۰ دقیقه معطلی توانستم حساب باز کنم ولی کارمند بانک عابر بانک را به نام شخص دیگری که قبل از من نشسته بود صادر کرده بود. در کشور ما هر کمبودی داشته باشیم به لطف کارمندان ادارات دولتی کمبود وقت نداریم و کارمندان با سعه صدر به حل مسائل ارباب رجوع می‌پردازند.

در این میان مدیرعامل توزیع نیروی برق استان البرز اعلام کرد :«افزایش مصرف برق مشترکان این استان سبب شده تا در مناطق مختلف قطع برق و خاموشی صورت بگیرد و سارقان از این فرصت برای سرقت سیم‌های برق استفاده می‌کنند. ناصر اسکندری اظهار داشت: «پدیده سرقت سیم های برق توسط سارقان در زمان خاموشی از مشکلاتی ست که کار نیروهای شرکت را مضاعف کرده است.»

وی ادامه داد: «در زمان خاموشی ها نیاز به مراقبت جدی است که با توجه به وسعت و طول بالای شبکه برق این امر امکان پذیر نیست.»

چقدر خوب بود اگر به جای این خاموشی های مکرر کمی سیستم مدیریت کشور را بهبود ببخشیم تا هر لحظه با کمبود روبرو نشویم.

پایان پیام

کد خبر : 97012 ساعت خبر : 8:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97012
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات