با تبلیغات منفی علیه ایران، چگونه گردشگر خارجی جذب کنیم؟

با تبلیغات منفی علیه ایران، چگونه گردشگر خارجی جذب کنیم؟

مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود گفت: با اشاره به تاثیر مثبت نواسان‌های ارزی در ایران بر جذب گردشگری خارجی گفت: ایران جزو مقاصد ارزان‌قیمت سفر در دنیاست و این امر زمینه و فاکتور مناسبی برای انتخاب از سوی گردشگران است، تنها مشکلی که وجود دارد این است که کارت‌های بین‌المللی در کشور قابل استفاده نیست.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود با اشاره به اینکه البته در حال حاظر بانک ملی شبکه‌هایی تدارک دیده است که گردشگران بتوانند از کارت‌های اعتباری داخلی استفاده کنند، گفت: همچنین برگزاری تورهای آشناسازی برای مدیران آژانس‌های مسافرتی و تهیه و ارائه پکیج‌های گردشگری ویژه مسافر، به جذب گردشگر کمک زیادی می‌تواند کند.

با تبلیغات منفی علیه ایران

سید مسعود منتجبی، اظهار کرد: بسته‌های تبلیغاتی مناسب که از سوی آژانس‌های مسافرتی تهیه و ارائه می‌شود، قطعا در ورود گردشگر به کشور بسیار تاثیرگذارخواهد بود، چنانکه تورهایی که با عنوان تورهای آشناسازی از سوی دفاتر خدماتی برگزار می‌شود، به افزایش سفر به ایران در شرایط فعلی کمک خواهد کرد.

وی عنوان کرد: برای انتخاب مقصد سفر از سوی گردشگر، معرفی صحیح جاذبه‌ها از سوی مراکز اطلاع‌رسانی هر کشور که می‌تواند سفارتخانه و آژانس‌های مسافرتی باشد باید صورت گیرد، همچنین برنامه‌ریزی تبلیغاتی از سوی سازمان‌های ذیربط همانند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لازم است.

مدرس گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود ادامه داد: بسته‌های سفر به ایران در دنیا مشخص و مبتنی بر حوزه‌های فرهنگی- تاریخی ایران است و شهرهای اصفهان، شیراز، کرمان، یزد و کاشان اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور در این حوزه تلقی می‌شوند.

اطلاع رسانی مناسب و گسترده و معرفی زمینه‌های جدید سفر

وی درباره راهکارهای اساسی معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور، تصریح کرد: اطلاع رسانی مناسب و گسترده و معرفی زمینه‌های جدید سفر همانند ظرفیت‌ها در بخش اکوتوریسم، گردشگری سلامت و کویرنوردی می‌تواند در افزایش توریست موثر باشد.

منتجبی با اشاره به بحث صدور ویزا خاطرنشان کرد: درباره صدور ویزا مانعی وجود ندارد و صدور ویزا برای برخی از کشورها می‌تواند به صورت ویزای فردوگاهی در فرودگاه‌های اصلی کشور انجام شود.

منتجبی افزود: باتوجه به اینکه تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد و این تبلیغات در حوزه گردشگری بسیار تاثیرگذار است و این امر می‌تواند به عنوان عاملی منفی در گردشگری تلقی شود، عملکرد مناسب و اطلاع رسانی از طریق پکیج‌های مناسب می‌تواند زمینه را برای ورود گردشگران خارجی فراهم کند.

پایان پیام

کد خبر : 95319 ساعت خبر : 8:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95319
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات