خاموشی نداریم مدیریت باریکلا کردیم

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: سخنگوی شرکت توزیع برق، در حال حاضر در تهران خاموشی نداریم! فقط مدیریت بار انجام می‌شود.

مردم عجله کردند و معترض شدند که مدیریت بار چیست؟ در تهران خاموشی وجود دارد و ما مفهوم مدیریت بار را نمی‌دانیم.

مدیر و مقام مسؤل آگاه در زمینه مدیریت بار: مدت‌هاست که در حل مشکلات و عبور از بحران‌های مختلف از این مدیریت استفاده می‌شود. مدیریت بار یکی از شاخه‌های رشته‌ مدیریت دولتی و از ابتکارات مدیران ایرانی هست. انواع مختلفی دارد که به طور کلی مدیریت بار نام دارد. وقتی گفته می‌شود: مدیریت بار صورت گرفت، یعنی یکی از اتفاقات زیر در حال رخ دادن، است.

مدیریت دوباره

یکی از شاخه‌ها، مدیریت بارها و بارها یا مدیریت دوباره است. به این ترتیب که به مدیر آموزش داده‌ می‌شود در صورت بروز اشتباه در کارش، ناامید و مأیوس نشود و دوباره به مدیریت خود بپردا‌زد.

برخلاف مدیران ژاپنی که تا یه پیچ شل می‌شه، استعفا می‌دن. در ایران مدیر نباید زود استعفا ‌بدهد. او باید مدیریت بار کند، تا کسب تجربه کند.

مدیریت بارآوردن

شاخه‌ بعدی، مدیریت بارآوردن هست. ما مدیران را جوری بار می‌آوریم و آموزش می‌دهیم که هیچ وقت از مدیریت خود خجل و شرمنده نباشند.

آنها می‌آموزند که به راحتی شفاف‌سازی کنند و موضوعات را توجیه کنند. و یا از گرفتن حقوق‌های نجومی خجالت نکشند.

در همین راستا، اینجانب بی هیچ خجالتی موضوع جامع مدیریت بار رو برای شما شفاف‌سازی می‌کنم.

مدیریت بارز

زیر مجموعه دیگری داریم به نام مدیریت بارز. مدیران ما در مدیریت بارز، همچین زیرپوستی و خفیف مدیریت می‌کنند، تا بارز نباشند. خیلی‌ها معترض می‌شوند که مثلاً مدیر این شرکت کجاست؟ در واقع هستند ایشون. منتها بارز نیستند و دارند به اصطلاح مدیریت بومی خودمون، مدیریت بار می‌کنند.

مدیریت باربند

نوع دیگری داریم به نام مدیریت باربند. این یکی حالت نظارتی دارد. یعنی با مدیرانی که دارند، بار خودشون را می‌بندند، برخورد می‌شود. میزان برخورد هم بستگی به اندازه بار مدیر دارد.

مدیریت باریک

مدیریت باریک هم داریم. این مدیریت مخصوص مدیران باریک‌بین هست. تا نکات باریک‌تر از مو را ببینند. مثلا‌ مدیری که می‌گوید: اگر مردم پول ندارند، پس چرا چاق هستند؟ از باریک‌بینی و نکته‌سنجی ایشون هست. البته از اینکه دوست دارند مردم را باریک ببینند هم، سرچشمه می‌گیرد.

مدیریت بارانداز

 نمونه دیگر، مدیریت بارانداز هست. مدیریت بار به شیوه بارانداز، در فیلتر کردن‌ها کاربرد دارد. هر سایت یا پیام‌رسانی، هر چند حرفه‌ای و قدرتمند، اما مدیران ما با فن بارانداز، فیلترش می‌کنند.

مدیریت باریکلا

از این مدیریت‌های بار زیاد داریم. اما مهمترینش مدیریت باریکلا هست، که به موضوع خاموشی‌های اخیر مربوط می‌شود.

در مدیریت باریکلا، مدیر یک طرح خلاقانه و محیرالعقول ارائه می‌دهد. در مواردی هم این طرح‌ها آنقدر شگفت‌آورند که جایزه‌ی مدیریت بار (شاخه باریکلا) را دریافت می‌کنند.

یکی از مدیران ما در مقاله‌ای خوانده بود که در مترو ژاپن از ضربات قدم‌های مسافرین برق تولید می‌شود.

این مدیر خلاق، در طرحی گفت می‌تواند در ایران، از برقی که از سر مردم می‌پرد برق بگیرد.

در این طرح او برق مناطق را قطع کردند و به شوخی گفتند که خاموشی نداریم تا برق از سر مردم بپرد. موفق هم بود. چون برق سه فاز ازسر و چشم مردم پرید ولی متأسفانه هنوز دستگاه جمع‌آوری این برق به تولید انبوه نرسیده تا در هر خانه‌ای، برق‌ها جمع شود.

در توضیحات هم گفته شد، که ایشان مدیریت بار کردند و می‌بینید حتی لایق دریافت نشان باریکلا هستند. اما مردم عجله کردند و معترض شدند.

در حال حاضر هم داریم به شاخه جدید مدیریت بار فکر می‌کنیم، به نام مدیریت بارش. که در راستای دزدیده شدن ابرهای باران‌زا و مدیریت بحران آب هست.

پایان پیام

کد خبر : 96111 ساعت خبر : 10:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96111
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات